دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
نیازمند همکاری بیشتر صدا و سیما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از صدا و سیمای مرکز بوشهر خواست تا با توجه به ظرفیتی که در بعد اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دارد، در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین فرهنگ رضوی همکاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، حیدر راهب در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر، گفت: این نشست با هدف هم‌افزایی و انسجام فعالیت‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی و ارائه راهکارهایی است که بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در استان بوشهر با قدرت بیشتر گسترش دهیم.

وی در ادامه از صدا و سیمای بوشهر به دلیل برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی که تاکنون در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته، قدردانی کرد و افزود: با توجه به اهمیت این حوزه و ظرفیت محدود کتابخانه‌های عمومی استان، انتظار می‌رود که گستره فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر در سطح استان در حوزه کتاب بیشتر شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر سپس به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و تصریح کرد: این رویداد مهم فرهنگی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع)، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه برگزار می‌شود.

راهب ادامه داد: صدا و سیمای بوشهر می‌تواند با پخش کلیپ، زیرنویس، تهیه گزارش از بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی، معرفی نویسندگان در کتابخانه‌های عمومی استان و برنامه‌‌های متعدد در حوزه‌ها و رده‌های سنی مختلف در زمینه تبلیغ و ترویج مطالعه و کتابخوانی به‌ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی نقش مهمی را در ارتقای سرانه مطالعه استان ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: یکی از خدماتی که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر آن تمرکز کرده است، گسترش خدمات و کسب وکارهای کوچک است و صدا و سیما می‌تواند با توجه به ظرفیت موجود در بعد اطلاع‌رسانی، در ترویج این امر موثر باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز در این نشست گفت: صدا و سیما با توجه به اعتبارات، امکانات و منبع انسانی محدود؛ اما در حوزه‌های مختلف وظایف بسیار گسترده‌ای دارد و به‌دنبال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز بوده و هست و با تولید برنامه‌های مختلف، کارهایی در این زمینه انجام شده است.

مهدی حیدری با بیان اینکه صدا و سیما یک‌سری محدویت‌ها و دستورالعمل‌ها را در زمینه تولیدات و تبلیغات دارد، ادامه داد: اما صدا و سیمای استان بوشهر آمادگی کامل را دارد که با کمک اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی انجام دهد.

به گزارش ایبنا، در این نشست راهکارها و شیوه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور کارشناسان صدا و سیما و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مطرح و بررسی شد. همچنین مقرر شد که در آینده نزدیک، نشستی تخصصی با هدف بررسی این موضوعات و عملیاتی شدن آن برگزار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها