دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
تدوین نقشه تحول حوزه هنری در استان زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نقشه تحول حوزه هنری و سند زیست‌بوم استان با چشم انداز «زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» تدوین شده است.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نقشه تحول حوزه هنری و سند زیست‌بوم استان با چشم انداز «زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» تدوین شده است.

وی افزود: این سند با تحلیل و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، مسائل و چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی اقتصادی استان در ابعاد مختلف بررسی شده‌ است.

نعمتی با اشاره به اینکه در موضوع هنر انقلاب، توجه به دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری هنر در مقابل بسیاری از مسائل و آرمان‌ها، اعتقادات، مطالبات و باورهای اعتقادی، ایمانی و درونی جامعه حائز اهمیت است، اضافه کرد: سند تحول حوزه هنری استان بر مبنای شش راهبرد اصلی مبتنی بر اسناد بالادستی و سند تحول معاونت راهبردی استان‌ها در عرصه‌های تربیت، تبیین، تقویت، قرارگاهی، تولید، توسعه مخاطب و سامان‌بخشی به سازمان با اهداف کمی و کیفی که نهایتاً منجر به اقدامات متعدد عملیاتی خواهد شد، تنظیم شده‌ است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه هنر انقلابی گفت: هدف حوزه هنری پرداختن به هنر انقلاب است که همان هنر دردمند و دغدغه‌مند است که به تعبیر حضرت امام و اصول و باور حاکم در حوزه هنری؛ مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم‌گرایی سه مؤلفه مهم هنر است.

وی ادامه داد: اگر هنر نتواند مسائل خود را حل کند در جامعه اثرگذار نخواهد بود و هنر بی‌محتوا بعد از مدت‌ها فراموش می‌شود.

نعمتی با اشاره به جزئیات سند زیست‌بوم حوزه هنری گفت: پرداختن به مقوله تئاتر بچه‌های مسجد و کشف و جذب استعدادهای هنری جوان مسجدی از اهداف و اولویت‌های اسناد تدوین شده است و بر همین اساس در تولید نمایشنامه‌های فاخر و ارزشی بر زیست‌بوم استان و شناخت رویدادها و وقایع انقلابی، مذهبی و تاریخی استان نیز تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از تئاتر بچه‌های مسجد برگزاری جشنواره و تئاتر حرفه‌ای نیست بلکه با نگاه تربیتی و اعتقادی و باور بر وجود استعدادهای بالای در هنر در مساجد و مناطق شهر به ویژه مناطق محروم است، اضافه کرد: با توجه به استعدادهای استانی در این حوزه این طرح با استقبال خوبی مواجه شده است.

نعمتی همچنین به بحث حمایت از کتاب حوزه هنری هم اشاره کرد و گفت: آثار فاخری با حمایت حوزه هنری طی سال‌های گذشته به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار حمایتی حوزه هنری مجموعه « چهل برگ» است که با استقبال خوبی هم مواجه شده است، گفت: افزود: چاپ این کتب و ترغیب هنرمندان به خلق آثار از مهم‌ترین اهداف حوزه هنری استان زنجان به شمار می‌رود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها