یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
توزیع رایگان کتب درسی و نوشت‌افزار آموزشی دوره‌های سوادآموزی در زنجان

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از توزیع رایگان کتاب آموزشی سوادآموزی بین جامعه هدف خبر داد و گفت: هدف سوادآموزی استان در گام نخست، رسیدن به وضعیت سفید به ‌لحاظ درصد باسوادی (سواد خواندن و نوشتن) در افق ۱۴۰۴ است.

علی حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به نگاه متعالی به سیستم نهضت سوادآموزی از اوایل انقلاب گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه سوادآموزی در جامعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته نرخ باسوادی استان با ۹۵.۱۶ درصد در محدوده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال، بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: هدف سوادآموزی استان در گام نخست، رسیدن به وضعیت سفید به ‌لحاظ درصد باسوادی (سواد خواندن و نوشتن) در افق ۱۴۰۴ است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای انسداد بی سوادی در استان اضافه کرد: 99 درصد از افراد لازم التعلیم در دوره ابتدایی جذب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه نقش بسزایی در کاهش نرخ بی‌‎سوادی دارد، افزود: در همین راستا هر سال مسابقات کتابخوانی موضوعی ویژه سوادآموزان برگزار می‌شود.

حیاتی از توزیع رایگان کتب درسی و نوشت افزار آموزشی دوره‌های سوادآموزی در بین مناطق خبر داد و اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 35 هزار جلد کتاب درسی و آموزشی و بیش از 6 هزار و 400 قلم آموزشی و نوشت افزار بین سوادآموزان توزیع شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امیدواریم با ایجاد این فرصت‌های رایگان آموزشی علاوه بر آموزش سواد خواندن و نوشتن و انجام محاسبات که از حقوق همه افراد جامعه است سایر رویکردهای آموزشی مطرح در سواد آموزی بزرگسالان نیز محقق شود.

حیاتی در ادامه به انجام پژوهش‌های جدید در حوزه سوادآموزی و انسداد بی‌سوادی اشاره کرد و گفت: در همین راستا نخستین رویداد بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید که از گام‌های جدید مردمی‌سازی نهضت سوادآموزی است، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بستر‌سازی ورود پژوهشگران دانشگاهی برای گفتمان‌سازی و مردمی سازی نهضت سوادآموزی از طریق ارسال فراخوان رویداد به تمامی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پارک علم و فناوری با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، ایده‌ها، خلاقیت‌ها، خرد جمعی و راهکارهای نوین عملیاتی و کاربردی برای بازمهندسی مسیر شناسایی، جذب، ثبت‌نام و آموزش بیسوادان صورت گرفت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه متقاضیان می توانند تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری در محورهای این رویداد شامل ایده ها و راهکارها مقالات، پژوهش‌ها، طرح های اجرایی، کتاب، نرم افزارها، بازی‌های آموزشی شرکت کنند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها