شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تا پایان نیمه نخست سال استانی می‌شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با تاکید بر تداوم پیگیری‌‌ها برای استانی شدن این تشکل صنفی، پیش‌بینی کرد در نتیجه رایزنی با وزارتخانه‌های ارشاد و صمت تا پایان نیمه نخست سال جاری، این هدف اجرایی خواهد شد.

احمد ابوالحسنی‌، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به پیگیری‌ها برای استانی شدن این اتحادیه گفت: طی سال‌های اخیر بخش عمده چاپخانه‌های بزرگ و تاثیرگذار این صنعت به خارج از تهران منتقل شده‌اند و برای بهره‌مندی از یکسری امتیازات صنفی در اتحادیه‌هایی عضو شده‌اند که هیچ سنخیتی با صنعت چاپ ندارند و همین مسئله، مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده است.
 
وی افزود: به‌عنوان مثال چاپخانه‌ای که به قلعه‌حسن‌خان رفته، مجبور شده است که زیرمجموعه اتحادیه لوازم‌التحریر فعالیت کند، همچنین برخی دیگر از هم‌صنفی‌ها به ناچار در اتحادیه عکاسان عضو شده‌اند.
 
ابوالحسنی با تأکید بر جایگاه صنعت فراگیر و گسترده چاپ عنوان کرد: در یکسال گذشته طی پیگیری‌های اتحادیه از دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین صمت، فرآیند استانی شدن اتحادیه با نظر موافق هر دو وزارتخانه، پیش‌می‌رود؛ امیدواریم به زودی خبرهای خوبی اعلام شود. سازمان صمت استان تهران با این مسئله موافق است، اما طبق روال باید با همه شهرستان‌های استان نامه‌نگاری شود که این فرآیند کمی زمان‌بر است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران درباره اهداف کلان این اتحادیه ادامه داد: تعداد زیادی از اتحادیه‌های صنفی برای استانی شدن، به دنبال افزایش اعضا هستند؛ درحالی که هدف اتحادیه چاپخانه‌داران عمل به وظایف ذاتی یعنی ارائه خدمات و پیشگیری از پراکندگی در این بخش است. تعداد کل چاپخانه‌های خارج شهر تهران بیش از 250 واحد نیست.

ابوالحسنی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنم طی 6ماه نخست سال جاری، اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، استانی شود، گفت: تعداد زیادی از چاپخانه‌های تهران با رشد و توسعه صنعت چاپ، رشد درخور توجهی را تجربه کرده‌اند؛ بنابراین مجبور شدند برای ادامه فعالیت در مکان بزرگتر به خارج از تهران بروند. تعدادی از چاپخانه‌ها برای ادامه کار به مکان 10 تا 20 هزار متری نیاز داشتند اما در شهر تهران این امکان وجود ندارد. مسائل محیط‌زیستی و هزینه‌های حمل و نقل از دیگر عوامل انتقال واحد‌های چاپخانه‌ای است. 

وی همچنین به دیدار نوروزی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دیدار قرار شد، یک جلسه مشترک سه‌گانه بین اتحادیه و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت برگزار و درباره مسائل مختلف صنعت چاپ ازجمله استانی شدن اتحادیه تصمیم‌گیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها