چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
آمار امانت کتاب در ایلام ۲۰۰ درصد افزایش داشته است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: آمار امانت کتاب این اداره کل در سال 1401 نسبت به سال گذشته، 200 درصد رشد داشته است.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام درخصوص امانت کتاب در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان به جوامع هدف گفت: خوشبختانه آمار امانت کتاب در سال 1401 نسبت به سال گذشته، 200 درصد رشد داشته است.
 
وی تصریح کرد: محموعه آمار کتاب‌های امانت داده شده در سال ۱۴۰۰، تعداد 106 هزار و 154 جلد بوده و تعداد امانت کتاب در سال ۱۴۰۱، تعداد 216 هزار و 653 جلد افزایش داشته که شاهد رشد 200 درصدی هستیم.
 
وی با اشاره به آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی استان گفت: تعداد اعضای فعال دارای کارت عضویت ۳۲ هزار و 717 نفر است که از کتاب‌ها و امکانات فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان بهره می برند.
 
 وی ادامه داد: هم اکنون ۶۲۲ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های استان در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال موجود است.
 
وی با تقدیر از تلاش‌های ارزشمند کتابداران این اداره کل ادامه داد: همکاران پرتلاش ما در این اداره کل با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ادبی کتاب‌محور، نقش مهمی در بالابردن سرانه مطالعه در استان بر عهده دارند و تلاش داشته‌ایم رویکرد کلی کتابخانه‌های عمومی استان ایلام به سمت توسعه کتابخانه‌ها و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها باشد.
 
این مسئول فرهنگی ادامه داد: کتاب بزرگترین چراغ برای روشنایی دنیای انسان است که مسیر رو به رشد و بالندگی را در مقابلش روشن نگه داشته است.
 
به گزارش ایبنا، درحال حاضر 54 باب کتابخانه در سطح استان ایلام فعال است که از این تعداد، 6 باب مشارکتی و 48 باب نهادی و بیش از620 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌‌های استان موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها