چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
رویداد «پایتخت کتاب ایران» جریان کتابخوانی را تقویت کرده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، جشنواره پایتخت کتاب ایران را زمینه‌ساز شکل‌گیری ظرفیتی برای تقویت جریان تقویت کتابخوانی در سراسر کشور ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در گفت‌وگو با دبیرخانه پایتخت کتاب ایران گفت:  یکی از اتفاقات میمون و منحصر به فرد جشنواره پایتخت کتاب ایران،‌ ایجاد شبکه‌ روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران است. در هر دوره جشنواره 10 شهر به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند که این شهرها عضو این شبکه می‌شوند‌؛ تاکنون 80  شهر به عضویت این شبکه درآمده‌اند و شهرداران این شهرها عضو این شبکه هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد: بنده از زمانی که شهردار شهر یزد در نخستین دوره بودم به عضویت شبکه روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران درآمدم و با رأی اعضا به‌عنوان رئیس این شبکه فعالیت می‌کنم. وقتی این شبکه شکل گرفت، فرصت تبادل و تجربه بین شهردارها فراهم شد و در کنارش ظرفیت‌های همکاری مشترک نیز تقویت می‌شود؛ به‌عبارت دیگر در قالب این شبکه،‌ منتخبان جشنواره پس از جشنواره نیز با یکدیگر ارتباط داشته و  فعالیت‌های هم‌افزا دارند.
 
وی برگزاری جشنواره پایتخت کتاب ایران را تلنگری برای سایر نهادهای حوزه فرهنگ دانست و گفت: این جشنواره نشان داده است که فعالیت‌های مشابه ازسوی نهادهای دیگر حوزه فرهنگ نیز مثمرثمر خواهد بود. در کنار آن توجه مدیران ارشد و سیاست‌گذاران حوزه فرهنگ به سمت موضوع کتابخوانی نیز جلب شده است.
 
جمالی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌هایی که جشنواره پایتخت کتاب ایران ایجاد کرده است،‌ گفت:‌ این جشنواره موجب شکل‌گیری برنامه‌هایی شده است که ارتباط افراد کتابخوان با یکدیگر را تقویت و کتابخوانی را ترویج می‌کند. توجه به حوزه کتابخوانی هم در بین مردم و هم در بین دستگاه‌ها از ابتدای طراحی این جشنواره بیشتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها