پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
اجرای طرح «مهرانه کتاب» در مناطق فاقد کتابخانه گناباد

با هدف غنی‌سازی و به‌روزرسانی منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد بیش از ۴۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد اهدا شد.

آرزو اسماعیلی اول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی درباره به‌روزرسانی منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد بیان کرد: با هدف غنی‌سازی و به‌روزرسانی منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد با همراهی سفیران موسسه فرهنگی کتاب، بیش از ۴۰۰ نسخه کتاب در موضوعات متنوع درسی و غیردرسی به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد اهدا شد.
 
وی ادامه داد: این کتاب‌ها  در زمینه کمک‌درسی از انتشارات خیلی سبز، مبتکران و گاج و کتاب‌های غیردرسی پُرمخاطب با موضوعات متنوع است که دربازه یک هفته‌ای در اختیار کتابخانه قرار گرفت.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از دریافت کتاب‌ها، با توجه به نیاز و درخواست کتابخانه‌های شهرستان، کتاب‌‌های اهدایی بین 10 کتابخانه شهرستان توزیع شد. دانش‌آموزان و سایر اقشار برای امانت کتاب‌های جدید می‌توانند در ساعات اداری به کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان مراجعه کنند..

مسئول کتابخانه عمومی حاج عبدالهی نوقاب گفت: با همکاری سفیران  موسسه فرهنگی کتاب،  طرحی از جنس مهر و مهربانی، از جنس اهدای کتاب به مناطق مختلف شهرستان گناباد رقم خورد. در این برنامه ۱۷۰۰ نسخه کتاب به ارزش یک میلیارد ریال در برنامه های جداگانه، در روستاهای قوژد، نوده پشنک، شهرک توحید، باغ آسیا، چاه میغانی، اروک، شهرک علامه بهلول روستای بیلند، نوقاب، مند و حاجی‌آباد بین دانش‌آموزان و خردسالان توزیع شد.

عباس یدالله‌زاده، مدیر موسسه فرهنگی کتاب هم در این خصوص گفت: با همراهی سفیران محترم موسسه و با هدف غنی‌سازی فرهنگی مناطق دورافتاده و فاقد کتابخانه شهرستان گناباد، تعداد ۱۷۰۰ نسخه کتاب در اختیار این شهرستان قرار گرفت تا با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد، این کتاب‌ها بین کودکان و نوجوانان توزیع شود.

اسماعیلی ادامه داد: طرح «مهرانه کتاب» با همکاری مدارس و پیش دبستانی ها روستاهای مذکور در بازه زمانی دی تا اول اسفندماه، با اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل قصه‌گویی، کارگاه آموزشی، اهدای کتاب و ... در مناسبت‌های مختلف به همت کتابداران و دبیر محافل ادبی شهرستان  انجام شد و شادی از جنس کتاب و کتابخوانی را برای کودکان و نوجوانان این منطقه به ارمغان آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها