یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
کتاب‌های دینی در سال‌های اخیر بسیار متنوع شده است

مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه عرصه کتاب با بحران کمبود مخاطب مواجه نیست، گفت: کتاب‌های دینی در سال‌های اخیر بسیار متنوع و به‌روز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مجدالدین معلمی، مدیرعامل «بنیاد کتاب» سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب دین با اشاره به اینکه بعد از چند سال شاهد برپایی نمایشگاه کتاب دین در قم هستیم، گفت: این موضوع مایه خرسندی است هرچند اگر تبلیغات شهری و فضای مجازی افزایش می‌یافت، احتمالاً شاهد حضور گسترده‌تر مخاطبان در این نمایشگاه بودیم.
 
مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه قائل به بحران مخاطب در حوزه کتاب نیستم، گفت: کتاب اقتصاد خود را دارد و اگر اقتصاد نداشت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمی‌کردند، تنها کسب و کاری که همچنان صعود داشت حوزه نشر بود و شاهد افزایش عناوین کتاب‌ها بوده و هستیم.
 
وی تنوع چند ساله اخیر کتاب‌های دینی را در جذب مخاطب موثر دانست و گفت: اضافه شدن افرادی ازجمله تصویرساز و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان به جریان نشر کتاب‌های دینی موجب تقویت این حوزه شده است.
 
معلمی، حجم فعالان عرصه کتاب را نشان‌دهنده اقتصاد حوزه کتاب دانست و عنوان کرد: دنیای اقتصادی کتاب و فعالان نشر کوچک و افزایش نیافتن قیمت کتاب متناسب با تورم موجب آسیب به اقتصاد کتاب شده اما این موضوع که کتاب مشتری ندارد درست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها