شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
ترویج قصه‌گویی تلاشی ارزشمند است

استاندار یزد، در پیام به‌مناسبت بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشت: «هر آنچه که در زمینه ترویج قصه‌گویی رقم بخورد، تلاشی ارزشمند در ساحت تربیتی است که باید قدرش را دانست و از استمرار آن استقبال کرد.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در متن این پیام که در آستانه برگزاری این جشنواره در یزد منتشر شده، آمده است:
 
«هنر از بلیغ‌ترین ابزارهای انتقال ارزش‌ها، صدای رسای فرهنگ‌ها و مامن ارتباط انسان‌ها در جوامع مختلف است. بی‌تردید این بستر بیان عواطف و درونیات بشر، آن‌گاه پرارزش و سازنده خواهد بود که ضمن تحریک احساسات، شوق و شور را در خدمت شعور گرفته و موجد حرکت‌های عظیم و ماندگار در دل تاریخ شود.
 
یکی از اشکال هنر سازنده، قصه‌گویی است که تاثیر آن در تربیت انسان، حقیقتی پذیرفته شده است. در این هنر، قصه‌گو با بیانی شیوا و جذاب، هنرمندانه دست کودک ذهن را گرفته و به سرزمین خیال می‌برد تا ظرائف تربیتی را در پس ماجراهای تلخ و شیرین، در ذهن کودک نهادینه سازد. از این رو هر آنچه که در زمینه ترویج قصه‌گویی رقم بخورد، تلاشی ارزشمند در ساحت تربیتی است که باید قدرش را دانست و از استمرار آن استقبال کرد. 
 
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود، رویدادی جذاب و در‌عین حال محملی ارزشمند برای انتقال تجربیات برگزیده عرصه قصه‌گویی برای خلق موقعیت‌های ممتاز تربیتی و پرورش فکری کودکان و نوجوانان است‌.
 
اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران این رخداد فرهنگی، دوام توفیقات همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»
 
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱در شهر یزد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها