شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
برنده جایزه کتاب کروکز کرنر مشخص شد

دهمین دوره جایزه سالانه کتاب کروکز کرنر (ویژه رمان اولی‌های جنوب آمریکا) برنده سال 2023 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت جایزه، کتاب «سایه‌ گردوهای توخالی» نوشته کارولین فراست، برنده دهمین جایزه سالانه کروکز کرنر برای بهترین رمان آغازین در جنوب آمریکا شد. این رمان که فوریه 2022 منتشر شد، در تگزاس دهه 1970-1990 می‌گذرد و داستان زنی خلافکار و شریک جنایتی است که نمی‌تواند از آن فرار کند.

برگزیده امسال از میان فهرست نهایی اعلام شده در سپتامبر 2022 انتخاب و برنده جایزه 5 هزار دلاری کروکز کرنر شد. در فهرست نهایی نامزدهای دریافت این جایزه، علاوه بر کارولین فراست، واندا ام موریس با رمان «همه اسرار کوچک او» و کارن تاکر با کتاب «سرگردانی» حضور داشتند.

جایزه کتاب کروکز کرنر از سوی بنیاد جایزه کتاب کروکز کرنر و با الهام از جوایز معتبر کتاب که مدت‌ها توسط «کافه‌های ادبی» معروف در پاریس اعطا می‌شد، راه‌اندازی شده است. این جایزه به بهترین رمان اول منتشر شده در جنوب آمریکا تعلق می‌گیرد و برای تشویق نویسندگان نوظهور در نظر گرفته شده است. نویسنده می‌تواند هر جایی زندگی کند، اما رمان‌های شرکت‌کننده باید در یکی از ایالت‌های آمریکای جنوبی منتشر شده باشد.

نام این جایزه از رستورانی نمادین به نام کروکز کرنر در چپل هیل کارولینای شمالی گرفته شده که به مدت 40 سال، سنگ اصلی عرضه غذاهای سنتی این منطقه بوده و اکنون تعطیل شده است. از سوی دیگر، سنت ادبی کافه‌نشینی پاریس که در آمریکای جنوبی نیز پیشینه دارد، در این نامگذاری نقش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها