دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
«شاه فراری شده»؛ روایتی از وقایع انقلاب با زبانی کودکانه

مجموعه ۱۲ جلدی «شاه فراری شده» روایتی از واقعه 26 دی‌ماه سال 1357، سالروز فرار محمد‌رضا پهلوی از کشور است که با زبانی کودکانه نگارش شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، مجموعه ۱۲ جلدی شاه فراری شده، به قلم مجید ملامحمدی و تصویرگری مهسا هدایتی است که در قالب خاطرات یک کودک ۹ ساله، از روزهای انقلاب برای کودکان می‌گوید.
 
ملامحمدی در جلدهای مختلف این مجموعه خاطرات کودکی خود را که مصادف با روزهای انقلاب سال ۵۷ بوده، با زبانی شیرین و روان بازگو کرده است. ماجراهای این مجموعه در شهر قم، زادگاه این نویسنده می‌گذرد و کودکان را به خوبی با چگونگی شکل‌گیری، پیش‌روی، اوج‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.
 
مولف در این مجموعه، برای اینکه بتواند خاطراتش را به قصه‌ای برای کودکان تبدیل کند نام برخی از مکان‌ها و آدم‌ها را تغییر داده اما همه قصه‌ها واقعی‌ است.
 
در بخش‌های از این کتاب خاطرات کودکی نویسنده از دوران ظلم و ستم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی از زبان یک کودک برای کودکان بازگو می‌شود و یادآور اتفاقاتی است که در آن دوران در شهر اشتهارد زادگاه نویسنده روی داده و مبتنی بر واقعیت است.
 
«آن روز قله دماوند گریه کرد»، «اسم اینجا سیاه‌چال است»، «من به دیدن شاه نمی‌روم»، «ننه جان در زندان شاه»، «شاهنشاه و ملاقه ننه جان»، «ننه جان به آسمان رفته»، «آب خنک شاهنشاه»، «بوی گلابی‌های آقا جان»، «شاهی که شاخ داشت»، «بابا را به دریاچۀ نمک انداخته اند»، «درخت سیبی که با امام دوست بود» و« هواپیمایی که فرشته‌ها همراهش بودند» عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهند که هر یک از کتاب‌های این مجموعه 12 جلدی در 16 صفحه، با قطع رحلی کوتاه انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها