دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
توسعه فرهنگی نیازمند توجه به موضوع کتاب است

منصور احمدی در نشست با رئیس مرکز لرستان‌شناسی گفت: توسعه فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه در میان اقشار مختلف مردم نیازمند توجه و اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، علی نوری، رئیس مرکز لرستان‌شناسی با منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای دریافت کتاب‌های اهدایی به مرکز لرستان‌شناسی و بررسی همکاری‌های بیشتر با این اداره کل دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
احمدی با بیان اینکه توسعه فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه در میان اقشار مختلف مردم نیازمند توجه و اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است، گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 21 هزار و 200 جلد کتاب در لرستان اهدا شده است. به همکاران توصیه شده تا پایان سال منابع موجود را اهدا کنند.
 
وی افزود:‌ نامه‌هایی که برای اهدا کتاب ارائه می‌شوند با جواب منفی پاسخ داده نمی‌شود؛ بعضاً در برخی موارد با کاهش و در برخی موارد با افزایش شمارگان درخواستی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اهدا کتاب انجام شده است. با برگزاری برنامه‌های مختلف حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب در لرستان درصدد هستیم کتاب را بیشتر در دسترس مخاطبان هم‌استانی قرار دهیم.
 
احمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت‌: مرکز لرستان‌شناسی می‌تواند در بازشناسی آیین‌های کهن و همچنین فرهنگ اصیل لرستان تاثیرگذار باشد.
 
اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به تاریخ غنی، تمدن، اندیشه و فرهنگ استان لرستان به کارگیری نخبگان، اهالی قلم و دانشگاهیان، حمایت و پشتیانی و مرکز لرستان‌شناسی یک فرصت و ضرورت است.

وی با بیان اینکه این اداره کل آمادگی هرگونه حمایت فرهنگی، هنری و اجرای برنامه‌های مشترک با مرکز لرستان‌شناسی را دارد افزود: همایش ملی مشترکات زاگرس‌نشینان به عنوان یکی از برنامه‌های مشترک با مرکز لرستان‌شناسی در دست اقدام است که‌ اطلاع‌رسانی‌های آن به زودی صورت خواهد گرفت.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مرکز لرستان‌شناسی دارای 18 گروه‌ مختلف علمی و پژوهشی است که از همه ظرفیت‌‌های نخبگانی و علمی استان برای پیشبرد امور استفاده خواهد کرد.
 
رئیس مرکز لرستان‌شناسی گفت: 500 دکتر در گرایش‌های مختلف و حدود 300 دانشجوی دکتری در دانشگاه لرستان آماده پژوهش هستند که در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان می‌تواند اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگی و پژوهشی استان محقق شود.
 
 

دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان با بیان اینکه مرکز لرستان‌شناسی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اقدامات مشترک بسیاری را می‌تواند انجام دهند، بیان کرد: سلسله نشست‌های معرفی مفاخر و برگزاری همایش‌های مختلف یکی از این اقدامات است. در آینده نشست‌های معرفی مفاخر استان ازجمله مرحوم آیت‌الله روح‌الله کمالوند، مرحوم دکتر حمید عیدی و مرحوم آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند برگزار خواهد شد.

به گزارش ایبنا، در این جلسه 600 جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حوزه لرستا‌ن‌پژوهی و لرستان‌شناسی به مرکز لرستان‌شناسی اهدا و مقرر شد از کتاب‌هایی که ناشران استان در زمینه لرستان‌شناسی منتشر می‌کنند و در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار می‌گیرد یک نسخه برای این مرکز در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها