دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
داستان ترکی استانبولی «یک روز از زندگی پیرایه» برای کودکان ایرانی

انتشارات سروش، کتاب «یک روز از زندگی پیرایه» به قلم ارسلان سایمن با ترجمه مهدی جهانشاهی را برای گروه سنی نوخوان (+7 سال) منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ چه کسی دوست ندارد رفیقی مثل پیرایه داشته باشد! حتی اگر نتوانند با یک زبان مشترک با هم صحبت کنند، از حال و روزش می‌تواند پی به مشکلش ببرد. کتاب «یک روز از زندگی پیرایه» داستان دوستی گرم دخترکی کوچک با الاغی است که نمی‌تواند مشکلش را به زبان بیاورد.

این کتاب در سال 2013 جایزه ادبی CGYD کشور ترکیه را به خود اختصاص داد و از سوی مجمع ناشران کودک و نوجوان آن کشور به عنوان کتاب سال در بخش داستان مصور انتخاب شد.

ارسلان سایمن، نویسنده این اثر در سال 1965 در ازمیر به دنیا آمد و در همان شهر تحصیلات خود را به پایان رساند. سایمن، فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه اِژه است. او اکنون نویسنده کتاب‌های کودکان است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«خورشید طلوع می‌کرد که پیرایه به طرف پنجره دوید. نگران الاغ بود. اما الاغ در جایی نبود که شب گذشته بسته شده بود... پیرایه ناراحت شد و گفت: "حتما مشکلی داشته وگرنه این‌قدر عرعر نمی‌کرد."».

انتشارات سروش، کتاب «یک روز از زندگی پیرایه» به قلم ارسلان سایمن و تصویرگری دنیز اوچباشاران را با ترجمه مهدی جهانشاهی، در 36 صفحه مصور رنگی و به بهای 75 هزار تومان برای گروه سنی نوخوان (+7 سال) منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها