سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
شهادت در فرهنگ ناب عاشورایی ریشه دارد

سید‌مجید امامی، در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم مصطفی قاسم‌پور در ارومیه گفت: فرهنگ شهادت ریشه در فرهنگ ناب عاشورایی دارد و شهدا مایه افتخار، انسانیت و تاریخ یک کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، سید‌مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، علیرضا بابایی، مشاور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، علی آقابابا، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در سفر یک‌روزه خود به این استان با خانواده شهید مدافع حرم مصطفی قاسم‌پور در ارومیه دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی از جایگاهی بس رفیع برخوردار است. این فهم قرآنی و صحیح شهید و شهادت بود که باعث نشر اسلام شده است. شهدای گرانقدر ایران اسلامی با خدای خود عارفانه معامله کردند و نزد خدا دارای یک اجر و مقام بس عظیم هستند. باید همیشه دعا کنیم در این دنیا و در آخرت از شفاعت شهدا بهرمند شویم چراکه معتقدیم اگر امروز عزت، شرف، آبرو و اقتداری برای نظام اسلامی وجود دارد مرهون زحمات و خون پاک این عزیزان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: دشمنان با همه توان و قدرت خود در صدد ضربه زدن به نظام و ملت ایران هستند و ملت در جمهوری اسلامی ایران نیز از توطئه و ترفندهای دشمنان بیمی ندارند و با آنان مقابله و مبارزه می‌کنند. شهدا  مایه افتخار، انسانیت  و تاریخ یک کشور هستند. فرهنگ شهادت ریشه در فرهنگ ناب عاشورایی دارد.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این دیدار از خانواده شهید مدافع حرم مصطفی قاسم‌ور تجلیل شد. دیدار با سید علی‌اکبر قریشی، نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر برنامه‌های سید مجید امامی،دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در سفر خود به استان آذربایجان‌غربی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها