یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
تبلیغات منفی درباره کیفیت کاغذ داخلی را سوداگران راه‌انداخته‌اند

علی‌‌اکبر ابراهیمی، بر کیفیت قابل قبول کاغذ تولیدی کارخانه چوب و کاغذ مازندران تاکید کرد و گفت: سوداگران کاغذ، درباره کیفیت کاغذ مازندران تبلیغات منفی، شکل داده‌اند؛ درحالی که این موضوع صحت ندارد.

علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به بازدید از شرکت چوب و کاغذ مازندران، بیان کرد: در بازدید از کارخانه کاغذ چوب و کاغذ مازندران در جریان روند فعالیت‌های کارخانه در حوزه تولید کاغذ چاپ و تحریر قرار گرفتیم. بسیاری از افراد سوداگر کاغذ، درباره کیفیت کاغذ مازندران تبلیغات منفی، شکل داده‌اند؛ درحالی که این موضوع صحت ندارد. کاغذ شرکت چوب و کاغذ مازندران باکیفیت قابل قبولی تولید می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی یک ضرورت و وظیفه است، گفت: با توجه به توانایی‌ها و دستاوردهایی که این مجموعه طی سال‌های مختلف کسب کرده است، حمایت از تولید ملی اهمیت دارد. حمایت از این جریان دو فایده در پی دارد، نخست پیشگیری از خروج ارز، دوم پشتیبانی از کارگران و صنعتگران ایرانی.  

ابراهیمی با اشاره به نشست روسای اتحادیه‌های تخصصی چاپ سراسر کشور در استان مازندران گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده هرماه نشست‌های تخصصی با حضور جمعی از روسای اتحادیه‌های تخصصی چاپ سراسر کشور در یک استان برگزار می‌شود؛ بعد از برگزاری سه نشست در استان‌های خراسان رضوی، گلستان و دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمین نشست به میزبانی اتحادیه چایخانه‌داران مازندران برگزار شد. قرار است، ماه آینده اتحادیه چاپخانه‌داران تهران میزبان این نشست‌ها باشد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران گفت: علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی با اهالی چاپ استان مازندران و بحث و تبادل نظر درباره مشکلات و دغدغه‌های دست‌اندرکاران چاپ، تعاملاتی نیز برای بحث اعطاء تسهیلات نوسازی تجهیزات چاپخانه‌ها با مدیران استانی ایجاد شد.
 
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با هدف استانی شدن اتحادیه و اصلاح دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای چاپی نیز اقداماتی انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها