شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کتابخانه های عمومی در جریان سازی فرهنگی جامعه نقش موثری دارند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهر ایلام، با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی، به نقش مؤثر کتابخانه های عمومی در جریان سازی فرهنگی جامعه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام،سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی، به نقش موثر کتابخانه های عمومی در جریان سازی فرهنگی جامعه اشاره کرد.
 
وی با توجه رسالت کتابخانه های فرهنگی کتابخانه های عمومی افزود: این تصور که کتابخانه صرفا مکانی برای امانت کتاب و مطالعه است، با رویکردهای جدید این مراکز در تضاد است.
 
حیدری خاطرنشان ساخت: توسعه فرهنگ مطالعه از طریق فعالیت های فرهنگی و حضور مستقیم کتابداران در متن جامعه، رسالت جدید تصمیم گیران این مجموعه است و این سیاست باعث تبدیل کتابخانه ها، به مراکز مهم اجتماعی فرهنگی شده است.
 
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار داشت: پیشبرد این اهداف مهم نیاز به همت جمعی دارد و منابع مالی و انسانی کتابخانه های عمومی به تنهایی در این زمینه پاسخگو نیست بنابراین باید دستگاه های فرهنگی، فعالان و دوستداران کتاب و کتابخوانی و همچنین خیرین، به این عرصه مهم ورود کنند.
 
وی همچنین با دعوت از عموم مردم به ویژه نمازگزاران دعوت به عمل آورد که با حضور در کتابخانه های عمومی زمینه تشویق و ترغیب همدیگر به مطالعه و کتابخوانی را فراهم نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها