یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
اهدای بیش از 3 هزار جلد کتاب به‌مناسبت هفته کتاب

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: 3 هزار و 500 جلد کتاب به‌مناسبت هفته کتاب با موضوعات مختلف به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

پرویز قادری، معاون  فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: به‌مناسبت  سی‌امین  دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 3 هزار و 500 عنوان کتاب با موضوعات مختلف به کتابخانه‌های عمومی و مراکز و موسسات فرهنگی استان اهدا شد. 
 
وی  افزود: اهدای این کتاب‌ها در راستای بالابردن سطح مطالعه در میان جوانان و نوجوانان و تجهیز منابع کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

 قادری در ادامه با بیان اینکه کتاب نقش اساسی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی همه مردم دارد، افزود: بنابراین  باید از همه ظرفیت‌ها در جهت ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ نهایت تلاش را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‏‌هاى بشرى است،  گفت: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

معاون  فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: کتاب خواندن در بالا رفتن عزت‌نفس، سلامت روان، تحمل و جایگاه اجتماعی افراد بسیار مؤثر است زیرا کتاب خواندن از ضرورت ها و کارهای اساسی است که باید همه ما به آن اهمیت ویژه بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها