چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
افتتاح کتابخانه «بهار» روستای رمین در هفته کتاب

کتابخانه «بهار» از مجموعه فرهنگی، هنری، ورزشی بهار همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران افتتاح خواهد شد.

عبدالحکیم بهار، مدیر کتابخانه بهار روستای «رمین» استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از افتتاح کتابخانه خیرساز «بهار» همزمان با هفته کتاب امسال خبر داد و گفت: این کتابخانه خیرساز و با مشارکت مردم روستای رمین و روستاهای اطراف با زیربنای حدود 150 مترمربع در قالب مجموعه فرهنگی، هنری، ورزشی بهار کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
وی افزود: مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برای مردم روستا تدارک دیده شده است و تلاش کردیم که محیط بسیار خوبی برای اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان منطقه فراهم کنیم.
 
بهار با بیان اینکه کتابخانه دارای دو مخزن ویژه کودکان و نوجوانان و بزرگسالان است، عنوان کرد: حدود ۱۰۰ متر فضای مطالعه داریم که اعضا می‌توانند به راحتی در آن مطالعه کنند و حتی فضا برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی مثل دیدار با نویسندگان، تصویرگران، هنرمندان و فعالان حوزه کتاب نیز پیش‌بینی شده است.
 
وی یادآور شد: از سال ۱۳۸۴ که کتابخانه بهار فعالیت خود را آغاز کرد، تا بعد که در یک کانکس به ادامه فعالیت مشغول شدم، همواره ایده و آرزوی تاسیس یک کتابخانه بزرگ برای کودکان روستا را داشتم و خوشحالم که با مشارکت خیران و مردم این امر محقق شده است.
 
بهار با بیان اینکه مراسم افتتاحیه در یکی از روزهای هفته کتاب با حضور مسئولان فرهنگی و اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، گفت: این کتابخانه اکنون حدود یک‌هزار عضو از روستاهای اطراف را در دل خود جای داده است و امیدواریم با فعالیت آن در یک محل جدید، تعداد اعضا بیشتر شود و زمینه فعالیت‌های ما نیز توسعه پیدا کند.
 
به گفته وی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به کتاب همواره یکی از دغدغه‌هایش بوده است که در طول سال‌های مختلف با برنامه‌های متنوع آن را دنبال کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها