سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
بهره‌مندی فعالان صنعت چاپ از وام تبصره 18

فعالان صنعت چاپ برای دومین سال متوالی از وام تبصره 18 مخصوص واحدهای تولیدی و صنعتی استراتژیک بهره‌مند می‌شوند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه یکی از مشکلات اهالی چاپ دریافت وام برای بروزرسانی ناوگان صنعت چاپ است، گفت: سال گذشته طی ارتباطی که با وزارت صمت برقرار کردیم، توانستیم با استفاده از تبصره 18، چاپ را جزو صنایعی ببریم که بتواند از تبصره 18 استفاده کند.
 
وی در این زمینه توضیح داد: وام تبصره 18  ازجمله تسهیلات حمایتی به شمار می‌آید که که به واحدهای تولیدی و صنعتی استراتژیک پرداخت می‌شود و سود آن بین 10 تا 14 درصد است، امسال نیز صنعت چاپ مشمول این تبصره شد.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه امسال به توافق‌های خوبی رسیدیم که مبلغ این وام افزایش پیدا کند، عنوان کرد: سال گذشته به هر کس که متقاضی خرید ماشین‌آلات بود تا 5 میلیارد تومان و برای سرمایه در گردش 10 میلیارد تومان اختصاص داده شد اما به دنبال این هستیم امسال این رقم را افزایش دهیم تا برای نوسازی ناوگان صنعت چاپ اقداماتی انجام شود.
 
وی در ادامه به موضوع افزایش تعرفه مقوا اشاره کرد و گفت: در این زمینه صبح امروز با جمعی از فعالان صنعت چاپ کشور نشستی برگزار کردیم و این موضوع را به بحث و بررسی گذاشتیم.
 
ابوالحسنی تاکید کرد: این نشست با هدف انجام کار کارشناسی و نتایج تبعات افزایش تعرفه مقوا با حضور چاپخانه‌های بزرگی که در حوزه بسته‌بندی و صنایع مرتبط فعال هستند برگزار شد که نتایج آن به زودی اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها