سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
برگزاری 200 جلسه بلندخوانی در 200 کلاس درس به مناسبت هفته کتاب

برگزاری 200 جلسه بلندخوانی در 200 کلاس درس شهرستان کوهدشت به مناسبت هفته کتاب، همراه با برگزاری برنامه تبلیغی ترویجی با موضوع کتاب در مناطق مختلف شهر با همکاری دستگاه‌های اجرایی از مصوبات سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهدشت عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت در سال جاری به ریاست محمد مرادی، فرماندار و با حضور سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، داریوش جعفری از نویسندگان ادبیات حوزه کودک و نوجوان و عضو حقیقی انجمن، محمد سلطانی، شهردار، تیمور گراوند، رئیس شورای اسلامی شهر و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن جلسات فرمانداری کوهدشت با محوریت برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب برگزار شد.

راستخانه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های یک جامعه بوده و هرگاه در جامعه به این موضوع اهمیت داده شود، جامعه با  سرعت بیشتر در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

وی گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری بوده و ایشان بارها بر این موضوع تاکید داشته و دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی مراجعه و از خدمات این مراکز بدون هیچ محدودیتی بهره‌مند شوند، افزود: با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار و برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی در این هفته، انتظار داریم سایر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این برنامه‌ها یاری‌گر کتابخانه‌های عمومی باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های ساخت کتابخانه‌های عمومی کوهدشت ادامه داد: ماموریت کتابخانه‌های عمومی فراهم کردن امکانات و شرایط برای ترویج هرچه بیشتر کتاب و کتابخوانی است.

مرادی در این جلسه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر دو واژه دانش و پژوهش تاکید ویژه داشته‌اند، ادامه داد: هسته اصلی دانش و پژوهش، مطالعه است و رعایت این نکته، زمینه پیشرفت را فراهم خواهد ساخت. تفکر نیز از طریق مطالعه ایجاد شده و مطالعه منابع مکتوب در این حوزه بسیار حایز اهمیت است.

فرماندار کوهدشت گفت: ترویج فرهنگ مطالعه مفید، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد بسترهای لازم است. مطالعه از نخستین شروط و لازمه آغاز هر کاری بوده و باید در همه ابعاد زندگی مد نظر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: پروژه ساخت کتابخانه عمومی شهر کوهدشت با پیشرفتی در حدود 45 درصد و همچنین پروژه ساخت کتابخانه شهر گراب با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی شهرستان است. تکمیل آن‌ها با جدیت دنبال خواهد شد.

فرماندار کوهدشت درباره برنامه‌های هفته کتاب نیز اظهار کرد: برنامه‌های پیشنهادی تهیه و پس از امکان‌سنجی، برنامه‌های اصلی در ایام هفته کتاب مشخص شده و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری در این‌باره هستند.

سایر اعضای انجمن نیز به بیان پیشنهادات خود درباره برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان کوهدشت پرداختند.

به گزارش ایبنا؛ برگزاری 200 جلسه بلندخوانی در 200 کلاس درس شهرستان کوهدشت به مناسبت هفته کتاب، برگزاری برنامه تبلیغی ترویجی با موضوع کتاب در مناطق مختلف شهر با همکاری دستگاههای اجرایی، تهیه بانک اطلاعاتی از نویسندگان، اهالی قلم و صاحب‌نظران حوزه کتاب کوهدشت و تسریع در تکمیل پروژه‌های ساخت کتابخانه‌های عمومی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها