دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
بهترین زبان «جهاد تبیین» برای کودکان قصه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: بهترین زبان برای «جهاد تبیین» در حوزه کودک و نوجوان استفاده از قصه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین جشنواره قصه‌گویی با حضور رضا ابراهیمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی، دو‌شنبه ( ۱۸مهرماه)، برگزار شد.

ابراهیمی در این آیین گفت: انتقال فرهنگ، سنت و آداب و رسوم در قصه‌ها ماندگار بوده و  بهترین زبان برای جهاد تبیین در حوزه کودک و نوجوان استفاده از قصه‌ها است.

وی با بیان اینکه در قالب قصه می‌توانیم شیوه زندگی اصیل ایرانی اسلامی را به نسل بعدی منتقل کنیم، افزود: امروز باید به سوژه قصه‌ها توجه کرد و قصه‌گویان و داستان‌سرایان باید قصه‌هارا به  سمت قهرمانان حماسی و ملی و مذهبی کشور سوق دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی  ادامه داد: قصه روش و شیوه‌ای است که به وسیله آن فرهنگ و سنت گذشته را مرور کرده و به نسل جدید منتقل می‌کنیم.

وی با بیان این مطلب که دلیل دوام انقلاب اسلامی، حفظ روحیه ایثار و شهادت است گفت: داستان و سوژه قصه‌ها باید بروزرسانی شود و نویسندگان و داستان‌سرایان باید به حوزه ایثار و شهادت توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها