سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کتابخانه عمومی فردوسی سنندج بازگشایی شد

کتابخانه عمومی فردوسی سنندج با اعتبار 20 میلیار تومانی بهسازی، تعمیر، تجهیز و زیباسازی و به‌مناسبت هفته دولت بازگشایی شد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در مراسم بازگشایی کتابخانه فردوسی سنندج که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: این کتابخانه در ارتقاء سرانه فضای فرهنگی در استان بسیار تأثیرگذار است و سطح خدمت‌رسانی به مردم شریف سنندج را افزایش می‌دهد.
 
وی ادامه داد: کتابخانه فردوسی در مرکز شهر سنندج در یک‌سال گذشته به‌طور کامل تعمیر و بازسازی شده و بخش‌های ویژه‌ای مانند سالن مطالعه ویژه آقایان و بانوان به‌صورت مجزا و بخش ویژه کودک و نوجوان به آن اضافه شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای بهسازی این کتابخانه عنوان کرد: این کتابخانه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بهسازی، تعمیر، تجهیز و زیباسازی شده است.
 
مخدومی افزود: ۶۰ هزار نسخه کتاب در ۴۵ هزار عنوان در این کتابخانه موجود و بخش ویژه نشریات نیز به آن اضافه شده است‌.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: طراحی و بازسازی دوباره کتابخانه فردوسی، مطابق با استاندارادهای نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام شده و بر این اساس کمیت و کیفیت خدمت‌رسانی به عموم مردم افزایش یافته است.

این مقام مسئول، تعویض قفسه‌های مخزن کتابخانه را یکی دیگر از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: تمامی قفسه‌های این کتابخانه فلزی است که نسبت به نمونه‌های گذشته و همچنین قفسه‌های چوبی قابلیت‌های بیشتری دارد.

مخدومی توجه به زیباسازی و شاداب‌سازی کتابخانه را از ویژگی‌های کتابخانه فردوسی ذکر و بیان کرد: تمامی فضای کتابخانه متناسب با هر بخش طراحی و رنگ‌آمیزی شده است و این امر می‌تواند بر روحیه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی تاثیرات مثبتی بگذارد.

مخدومی با اشاره به وضعیت جغرافیای کتابخانه فردوسی سنندج اظهار کرد: کتابخانه مذکور در بهترین نقطه و در هسته مرکزی شهر سنندج واقع شده و این امر شرایط ویژه‌ای را برای این کتابخانه همچنین خدمت‌رسانی بیشتر به کتابخوانان فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها