سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
انعکاس نقش تکاوران نیروی دریایی در فتح خرمشهر

در ویژه برنامه تجلیل از نویسنده کتاب «از عرشه عرشیان» با عنوان «شهری در آسمان»، رزمنده جانباز مجید نجف پور مولف این اثر درباره نقش تکاوران نیروی دریایی در فتح خرمشهر و مقاومت 31 روز مردم این شهر صحبت کرد و گفت این موضوع در کتاب در دست انتشار فوق منعکس شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طی مراسمی ویژه برنامه‌ای با عنوان «شهری در آسمان» از سوی مقامات شهرداری تهران در منطقه 8 در فرهنگسرای گلستان برگزار شد. در این برنامه از رزمنده جانباز «مجید نجف پور» رزمنده جانباز و نویسنده کتاب «از عرشه عرشیان» تجلیل به عمل آمد.
 
نجف‌پور در این برنامه گفت: ما حقارت 200 ساله از دست دادن سرزمین‌های‌مان به بیگانگان در گلوی‌مان مانده بود. عهدنامه ترکمانچای، عهد نامه گلستان و.... که به نظرم به اندازه ایران فعلی، ما ایران از دست دادیم. کسی نیست که جنگ را دوست داشته باشد، اما جنگ ما جنگ دفاع بود، نامش جهاد بود، کشته شدنش شهادت بود، جنگ ما حماسه بود.
 
وی افزود: ما اگر الان خرمشهر را نداشتیم نسل امروز درباره ما چه فکری می‌کردند که چرا شماها که بودید دفاع نکردید. روزهای اول جنگ را کسانی که جنگ را یادشان می‌آید درک می‌کنند؛ من در سال 1360 وقتی 16 سالم بود به جبهه اعزام شدم و در ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران بودم.
 
وی ادامه داد: کتاب‌های مختلفی در حوزه دفاع مقدس نوشتم که یکی از آنها کتاب «از عرشه تا عرشیان» است این کتاب مربوط به تکاوران نیروی دریایی در حماسه خرمشهر است. خرمشهر 34 روز در برابر نیروهای بعثی مقاومت کرد و این کتاب بخشی از خاطرات این تکاوران است که به‌زودی چاپ خواهد شد.
 
وی ادامه داد: خرمشهر با 300 تانک توسط عراقی‌ها اشغال شد و مدافعان خرمشهر سیصد و سی نفر بودند، شامل بچه‌های جهان آرا و بچه‌های سپاه خرمشهر، سوم خرداد روزی بود که دویست سال عقده حقارت سرزمین‌هایی که ما از دست دادیم آنجا آزاد شد با کل 3 هزار نیرویی که در خرمشهر بودیم، هجده هزار عراقی را به اسارت گرفتیم و احساس کردیم که واقعا خدا خرمشهر را آزاد کرد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها