سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
تشکیل کارگروه متخصصین و تعمیرکاران ماشین‌آلات چاپ در اتحادیه چاپخانه‌داران

کارگروه متخصصین و تعمیرکاران ماشین آلات‌چاپ اتحادیه چاپخانه‌داران با هدف تعیین تعرفه دستمزد تعمیرکاران تشکیل می‌شود.

هاشم احمدی، عضو کارگروه متخصصین و تعمیرکاران ماشین‌آلات چاپ اتحادیه چاپخانه‌داران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به یکی از چالش‌های جدی چاپخانه‌داران و مکانیک‌ها در مجتمع‌های چاپی گفت: به دلیل نبود تعرفه مشخص و ثابت، همواره بر سر اجرت و دستمزد تعمیرکاران و مکانیک‌ها بین چاپخانه‌داران و متخصصان یک چالش وجود داشت که این مساله اغلب موجب بروز اختلاف در این زمینه می‌شد.
 
وی افزود: برخی تعمیرکاران بر حسب تجربه و مهارت خود کار تعمیرات را خیلی زود انجام می‌دهند اما برخی دیگر ساعت بیشتری را باید برای تعمیر دستگاه یا قطعه‌ای از ماشین صرف می‌کردند.
 
احمدی با بیان این‌که چاپخانه‌داران گاهی به تجربه یک تعمیرکار حرفه‌ای توجه نمی‌کنند، عنوان کرد: اغلب سوالشان این است که چرا باید برای یک ساعت کار یک میلیون تومان پرداخت کنند، در حالی‌که شاید یک مکانیک دیگر طی دو تا سه ساعت، همان کار را انجام می‌دهد و فکر می‌کنند صرف زمان بیشتر یعنی کار درست انجام دادن.
 
وی با اشاره به چرایی تشکیل کارگروه متخصصین و تعمیرکاران ماشین‌آلات چاپ در اتحادیه چاپخانه‌داران، توضیح داد: در این کارگروه جمعی از افراد خبره و کارکشته این کار را دور هم جمع کرده‌ایم تا تعرفه‌ای تصویب شود تا این کشمکش و چالش از بین برود، به همین منظور نیز قرار است به زودی افراد خبره‌ و متخصصان فنی به این کارگروه بیایند تا یک قیمت و تعرفه معقول در نظر بگیریم.
 
احمدی تاکید کرد: با تعیین تعرفه معقول، تعمیرکاران عضو اتحادیه می‌شوند و کارت عضویت دریافت می‌کنند؛ علاوه‌براین می‌توان متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در حوزه چاپ را نیز دسته‌بندی و طبقه‌بندی کرد تا هم اتحادیه پشتیبان آن‌ها باشد و هم دغدغه‌های چاپخانه‌داران کمتر شود.
 
وی با بیان این‌که به زودی نشستی با همین موضوع در اتحادیه تشکیل خواهد شد، گفت: هدف اصلی، تعیین یک تعرفه یا معیار مشخص برای دستمزدها است؛ اگرچه ثابت نیست اما می‌تواند حد و حدود تعمیرات دستگاه‌ها با توجه به خرابی قطعه یا بخش‌های دیگر هر ماشین را مشخص کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها