جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
برگزاری شب شعر «حضور» با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور

شب شعر بزرگ حضور به مناسبت ميلاد با سعادت منجى عالم بشريت، امام زمان (عج)، با حضور سيد‌محمد حسينى، معاون پارلمانى رئيس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، در این مراسم که به میزبانی فرهنگسرای رسانه برگزار شد، سيده فاطمه موسوى، شاعر و دبير علمى سلسله شب هاى شعر آيينى حضور، محمدمهدى عبدالهى، شاعر و دبير اجرايي شب هاى شعر آيينى حضور) و شاعران برجسته معاصر از جمله محمود اكرامى‌فر، على محمد مؤدب، غلامرضا سليمانى، محمدحسين مهدويان، نغمه مستشار نظامى، عارفه دهقانى، ندا نوروزى، فاطمه طارمى و عاطفه جوشقانيان اشعار خود را به امام زمان (عج) تقديم كردند.

همچنین در این آیین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور در سخنانی درباره وجود حضرت مهدی (عج) بیان کرد: خواجه نصیرالدین طوسی در یکی از کتاب‌های خود درباره امام زمان (عج) تصریح می‌کند که وجود حضرت مهدی برای ما لطف است و تصرف او در کائنات لطف دیگری به ماست. اگر هم اکنون در غیبت به سر می‌برد به دلیل ضعف و کم‌کاری ما منتظران است که زمینه را برای ظهور ایشان مهیا نکرده‌ایم، به عبارت دیگر، مردم علت غیبت هستند و تا زمانی که علت غیبت برطرف نشود، چشم‌مان به جمال ایشان روشن نمی‌شود.

وی با اشاره به راویان غیرشیعی ظهور موعود گفت: ظهور منجی و موعود جهانی وعده‌ای است که در کتاب مختلف مطرح شده و همه ادیان بدان معترف‌اند. در کتاب «جاماسب‌نامه» یکی از شاگردان زرتشت بیان می‌کند که مردی از زمین تازیان (حجاز امروزی) از فرزندان هاشم بیرون می‌آید که به دین جد خویش است و زمین را پر از داد می‌کند. در بین اهل سنت نیز اعتقاد به ظهور منجی وجود دارد و بسیاری از علمای اهل سنت بر این باور هستند.

حسینی افزود: در بیش از 60 کتاب معتبر اهل سنت، 500 حدیث در این زمینه ذکر شده است که مقدمه کتاب ابن خلدون یکی از همین کتاب‌هاست که نوشته است «آنچه در میان تمام مسلمانان در تمام قرون معروف بوده این است که در آخرالزمان مردی از خاندان پیغمبر ظهور کرده و دین را تایید بخشد، عدل و داد را آشکار ساخته، مسلمانان از وی پیروی خواهند کرد و او را مهدی می‌نامند.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها