چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
مخاطبان می‌توانند از طریق سایت نمایشگاه از ناشران مشاوره بگیرند

مدیر فنی نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به بخش مشاوره خرید کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: بخش مشاوره خرید یا ارتباط خرید؛ بخش جدیدی است که امسال برای مخاطبان فراهم شده است. در این بخش خریداران کتاب می‌توانند درباره کتاب توضیحات بیشتری دریافت کنند.

فرشید فرح‌خواه، مدیر فنی نمایشگاه کتاب مجازی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ عنوان کرد: بخش مشاوره خرید یا ارتباط خرید، بخش جدیدی است که امسال برای مخاطبان فراهم‌ شده‌ است. مخاطبان برای ارتباط با بخش مشاوره خرید می‌توانند از طریق لینک نمایشگاه مجازی که در ذیل اسامی کتاب‌های سایت وجود دارد مستقیم با ناشران ارتباط برقرار کنند و درباره کتاب توضیحات بیشتری دریافت کنند

مدیر فنی نمایشگاه کتاب مجازی تهران درباره ویژگی‌های دیگر  نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: امسال در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای راحتی مخاطبان، امکان علاقه‌مندی را به سایت اضافه کردیم.  مثلا اگر فردی در یک زمان خاصی قصد خرید کتاب از نمایشگاه مجازی را نداشته باشد، می‌تواند کتاب‌های انتخابی خود را به لیست علاقه‌مندی‌هایش اضافه کند و بعد از نهایی شدن لیست خرید خود، آن‌ها را در فرایند خرید قرار دهد.

وی درباره وضعیت سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تاکنون گفت: رصد زیرسرویس‌های سایت نمایشگاه مجازی کتاب نشان می‌دهد وضعیت سایت نمایشگاه با وجود حجم بالا و اطلاعات قابل‌توجه، مطلوب است.

فرح‌خواه با اشاره به بخش‌های فعالیت فرهنگی، نذر کتاب، فهرست ناشران، علاقه‌مندی‌‌‌ها و قابلیت فلیتر در جست‌و‌جو در سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار‌کرد: بخش جست‌و‌جوی سریع سایت نمایشگاه، امسال با دقت بیشتری عمل می‌کند. همچنین دسته‌بندی موضوعی امسال کامل‌تر و از قابلیت اتوکامپلیت برای آن استفاده شده است.

نذر کتاب بخش جدید نمایشگاه امسال
فرح‌خواه درباره بخش نذر کتاب که امسال به سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزوده شده، عنوان‌کرد: بخش نذر کتاب یک پویش ملی است که با هدف تهیه و خرید کتاب برای افراد کم بضاعت؛ امسال در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار داده شده است.
 
وی درباره فعالیت این بخش گفت: خیران و افراد علاقه‌مند می‌توانند از طریق درگاه بانکی سایت نمایشگاه کتاب یا واریز وجه به شماره حسابی که در صفحه نذر کتاب قید‌شده، به این پویش ملی کمک کنند. کل مبلغ جمع‌اوری شده در این پویش کتاب، تا قبل از اتمام نمایشگاه کتاب، برای خرید کتاب برای افراد کم‌بهره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر فنی نمایشگاه کتاب مجازی تهران درباره بخش فهرست ناشران هم اظهار‌کرد: در بخش فهرست ناشران، فهرست کامل ناشران فعال در نمایشگاه مجازی کتاب موجود است و در صورت کلیک بر روی نام ناشران؛ تمام کتاب‌های مرتبط با آن‌ انتشارات برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود. 
 
فرح‌خواه درباره مشکلات سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال گذشته عنوان کرد: سایت اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در روزهای ابتدایی در سامانه فروش اصلی دچار اختلال شد. مشکل پیش آماده به دلیل حجم‌ زیاد درخواست از سوی خریداران پیش آمد، سال گذشته محور بیشترین حجم سوال‌های مخاطبان درباره اختلال در بخش سامانه فروش و پس نحوه مصرف اعتبار در بخش سامانه بن کتاب بود.
 
استفاده از تکنولوژی خوشه‌ای در سایت نمایشگاه
وی درپاسخ به این پرسش که امسال برای سنگینی حجم سایت نمایشگاه چه تمهیداتی را در نظر گرفتید، اظهار کرد: به طور کامل امسال تکنولوژی سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران تغییر پیدا کرده و از تکنولوژی خوشه‌ای برای ارائه سرویس در حجم بالا استفاده شده  و منابع تا 10 برابر رزو شده است.

فرح خواه با تاکید بر این که امسال در بحث تکنولوژی زیر ساخت سایت از یک تکنولوژی دیگر استفاده کردیم، تاکید کرد:به طور کلی از سال اول تا دوم 80 مورد در سایت نمایشگاه مجازی کتاب به صورت کلان و با در نظر گرفتن زیر‌المان‌ها؛ در کل بیش از 200 آیتم خاص درسایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران امسال بهبود پیدا کرد.

مدیر فنی نمایشگاه کتاب مجازی تهران پیشنهاد کرد: مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب تهران سعی کنند از کلید واژه‌های مشخص برای جست‌و‌جوی کتاب استفاده کنند. به عنوان مثال؛ استفاده از کلید واژه‌های کلان که خروجی‌های بیش از 10 هزار کتاب دارد، مشخص می‌کند که جست‌و‌جوی مخاطب مناسب نیست.


 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها