جمعه ۱۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۰
بررسي انديشه‌هاي ملاصدرا در پانزدهمين كتاب ماه فلسفه

پانزدهمين كتاب‌ماه فلسفه ‌به سردبيري علي اوجبي با بررسی اندیشه‌های صدرالمتألهین از سوی مؤسسه فرهنگي «خانه كتاب» منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب ماه فلسفه، ماهنامه تخصصي در حوزه اطلاع‌رساني، بررسي و نقد آثار فلسفي است كه 
با هدف رونق بازار نقد، بالا بردن سطح كيفي كتاب‌هاي فلسفي، پيشبرد فرهنگ كتابخواني و ايجاد پيوند خلاق ميان ناشران، نويسندگان و خوانندگان حوزه فلسفه منتشر مي‌شود.

اين شماره از كتاب ماه فلسفه در ۹ بخش‌ با عناوين «سخن سردبير»، «نشست»، «نقد و بررسي»، «جستار»، «گزارش مترجم»، «يك رساله در يك مقاله» و «گفت‌وگوي ماه»، «اخبار و گزارش» و «پيشخوان» تدوين شده است.

در بخش نشست، به موضوعاتي چون نقد و بررسي كتاب لايبنيتس، ملاصدرا و منتقدانش، نقد و بررسي مباني مطالعات رشد در تاريخ منطق دوره اسلامي، بررسي آثار لويناس و نقد ريچارد فلدمن بر كتاب فراتر از توجيه اثر ويليام‌آلستون پرداخته شده است.

بررسي زندگي و آثار ظهيرالدين بيهقي نیز بخش «جستار» این شماره را تشكيل مي‌دهد.

بخش گزارش مترجم، به بررسی كتاب «درآمدي جديد به فلسفه علم» نوشته الكس روزنبرگ با ترجمه علي حقي اختصاص دارد.

متني تازه از حروفيه و گفت‌وگو با دكتر نصرت‌تالله فروهر، به ترتيب موضوعات بخش‌هاي يك رساله در يك مقاله و گفت‌وگوي ماه را تشكيل داده‌اند.

از افرادي كه در اين شماره، با كتاب ماه فلسفه همكاري كرده‌اند، مي‌توان از دكتر غلامعلي حدادعادل، دكتر غلام‌حسين ابراهيمي ديناني، دكتر محمد ضميران، محمود زراعت‌پيشه، اكبر ثبوت و عاطفه بانك نام برد.

پانزدهمین شماره از كتاب ماه فلسفه، همراه با لوح فشرده(CD) فهرست كتاب‌هاي منتشر شده آبان 1378، در 124 صفحه و بهاي 12000 ريال وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط