یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
«مجد» به عنوان ناشر برگزیده دومین جشنواره علمی پژوهشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شد

انتشارات مجد به دلیل انتشار کتاب‌های حقوقی با موضوع قاچاق کالا و ارز به عنوان ناشر برگزیده دومین جشنواره علمی پژوهشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

سیدعباس حسینی‌نیک، مدیرمسئول انتشارات مجد در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزیده شدن این انتشارات در دومین جشنواره علمی پژوهشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در این جشنواره که توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته پژوهش (آذر ماه 1400) برگزار شد، از نویسندگان، استادان، محققان، ایده‌پردازان، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که پایان‌نامه آن‌ها در این حوزه بوده تقدیر شد.
 
وی افزود: همچنین از انتشارات «مجد» به عنوان ناشر برگزیده که آثار حقوقی با موضوع قاچاق کالا و ارز منتشر کرده است، تقدیر به عمل آمد.
 
حسینی‌نیک با بیان اینکه انتشارات مجد با انتشار آثار مختلفی در حوزه قاچاق کالا و ارز به‌عنوان انتشارات برگزیده جشنواره انتخاب شد، توضیح داد: توسعه علمی و اجتماعی نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی است که می‌تواند در قالب کتاب یا مقاله در اختیار جامعه مخاطب قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: در این میان نهادهای تخصصی با حمایت از پدیدآورندگان و ناشران در حوزه‌های تخصصی زمینه‌های رشد و توسعه را فراهم می‌کنند.
 
حسینی‌نیک با اشاره به اهمیت کارکرد حقوق تنظیم روابط نهادهای اجتماعی مانند قانون‌گذاران، سیاستگذاران و مجریان، یادآور شد: در حوزه‌های تخصصی این کارکرد اهمیت بیشتری دارد و حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از این مواردی است که باید مورد توجه حقوق‌دانان و متخصصان قرار گیرد.
 
وی همچنین به برخی از آثار برگزیده این انتشارات اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی چون «جرایم قاچاق کالا و ارز از دیدگاه علوم جنایی و حقوق کیفری» و «مطالعه تطبیقی دادرسی کیفری قاچاق کالا در حقوق ایران، ترکیه، عراق» نوشته علیرضا آقازاده، «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» نوشته مجید اینالو و مهدی ریاضی و «حقوق کیفری ارز» نوشته علی مبشری برخی از این آثار هستند.
 
به گفته حسینی‌نیک، کتاب‌های «مجموعه قانون و مقررات مبارزه با پولشویی» نوشته سید عباس میردهقان، «مبانی و قواعد نقل و انتقال ارز» نوشته سجاد عسکری و «حکمرانی خوب و مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ بررسی حقوق ضد فساد در نظام ملی و بین‌المللی» نوشته امیرنظام براتی نیز از جمله این آثار به شمار می‌آیند.
 
به گزارش ایبنا، اختتامیه دومین جشنواره علمی و پژوهشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هفته گذشته با حضور سردار علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها