شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
رونمایی از «زندگی خانوادگی جانبازان» در قم

کتاب «زندگی خانوادگی جانبازان» در برنامه‌ای از سوی موسسه فرهنگی هنری «اندیشه و هنر فاخته» و با همکاری دنیای کتاب قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، از کتاب «زندگی خانوادگی جانبازان» با حضور حسین غریب سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، فهیمه نظری ناشر، قاسم اویسی فردویی مولف کتاب و جمعی از خانواده شهدا توسط موسسه فرهنگی هنری «اندیشه و هنر فاخته» با همکاری موسسه دنیای کتاب قم رونمایی شد.
 
فریده ملاعسگری که برگزاری این نشست را برعهده داشت درباره این اثر گفت: این پژوهش بر اساس تجربه زیسته جانباز قطع نخاعی 70 درصد شکل‌گرفته و به‌صورت یک پژوهش علمی جامعه‌شناختی تألیف آن دو سال زمان برده است.
 
ملاعسگری تصریح کرد: این اثر برای نخستین بار در ایران به زوایای گوناگون صوری و محتوایی مسائل زندگی خانوادگی جانبازان در سه حوزه فردی، اجتماعی و خانوادگی با رویکردی جامعه‌شناختی پرداخته است.
 
وی هدف از برگزاری این نشست را معرفی این پژوهش ارزشمند اعلام کرد و گفت: هدف اصلی تجلیل از رشادت‌های جانبازان و ایثارگران و مسائلی است که آن‌ها در زندگی خانوادگی با آن مواجه هستند.
 
در ادامه این برنامه قاسم اویسی فردویی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران، جانباز نخاعی و نویسنده اثر با اشاره به ویژگی‌های این کتاب، افزود: این اثر با رویکرد جامعه‌شناختی به زندگی خانوادگی جانبازان پرداخته و واقعیت‌های زندگی این قشر را روایت می‌کند.
 
وی بیان کرد: در این اثر مشکلات زندگی جانبازان در سه ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی بررسی شده اما تمرکز اصلی آن بر مسائل خانوادگی آن‌ها است.
 
این نویسنده یادآور شد: در این پژوهش مشکلات زندگی جانبازان درزمینه تشکیل خانواده، عوارض و پیامدهای ازدواج آن‌ها در آینده، فرزند آوری، نقش مضاعف همسران این قشر و چالش‌های ناشی از آن موردبررسی قرارگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها