یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
ایلام میزبان جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی «جامه‌ک» (آیینه)

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی «جامه‌ک» گفت: با هدف تقویت و توسعه ادبیات نمایشی، شناسایی و شناساندن نمایشنامه‌نویسان جوان و همچنین تولید آثار فاخر، این جشنواره به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

محمد محمدیان شمالی دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی «جامه‌ک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: با هدف تقویت و توسعه ادبیات نمایشی، شناسایی و شناساندن نمایش‌‌نامه نویسان جوان و همچنین تولید آثار فاخر، این جشنواره به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:جشنواره نمایش‌نامه نویسی«جامه‌ک» سال گذشته به صورت استانی برگزار و آثار برگزیده در قالب کتاب با عنوان «جامک» گردآوری و منتشرشد، امسال به دلیل استقبال از این جشنواره، فراخوان آن برای سال ۱۴۰۰به صورت ملی داده شدتا علاقه‌‌ مندان بتوانند در بخش‌های مختلف، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه واحد نمایش حوزه هنری ایلام در راستای تقویت و توسعه ادبیات نمایشی، شناسایی و شناساندن نمایش‌نامه نویسان جوان و تولید آثار فاخر، اولین جشنواره سراسری‌ نمایشنامه‌‌نویسی «جامه‌ک» را برگزار می‌کند، تصریح کرد: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی نداشته و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۳ اثر البته در قالب word یا pdf و با فونت tahoma به اندازه قلم ۱۴ یا به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌‌نویسی واقع در حوزه هنری ایلام، یا از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۹۸۴۱۴۸۹۷ ارسال کند.
 
دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به اینکه نباید آثار ارسالی به جشنواره، تکراری یا در مسابقات دیگر شرکت داده شده باشد،تاکیدکرد: ارزش‌های دینی و اخلاقی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی،سبک زندگی ایرانی_اسلامی با محوریت خانواده،مدافعان سلامت و جهان پسا کرونایی از جمله موضوعات اولویت‌دار ارسال اثر است،اما هنرمندان عزیز می‌توانند در هر موضوع دیگری نیز اقدام به ارسال آثار کنند.
 
محمدیان‌شمالی یادآوری ادامه داد: به برگزیدگان اول تا سوم جشنواره علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره به ترتیب 3، 4 ،5 میلیون تومان اهدا می‌شود. همچنین2نفر شایسته تقدیر معرفی می‌شود که با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱میلیون تومان از آنها قدردانی خواهد شد.

مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ اعلام شده و زمان تمدید نخواهد شد و  ارزیابی آثار و داوری روز ۲۵ دی‌ماه انجام خوهد گرفت.
 
یادآور می‌شود که نخستین جشنواره استانی نمایش‌نامه‌نویسی «جامه‌ک» سال گذشته از سوی حوزه هنری واحد استان ایلام و با دبیری «محمد محمدیان شمالی» برگزار شد به دلیل استقبال و شیوه‌ مناسب برگزاری امسال نیز سمت اجرایی نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌‌نویسی «جامه‌ک» از سوی «محمدعلی قاسمی» رئیس حوزه هنری استان ایلام به این هنرمند جوان سپرده شده است.

«محمد محمدیان‌شمالی»،متولد 1363 علاوه بر بازیگری در نمایش‌های مختلف و کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌های تئاتر،کارگردانی چند اثر را نیز بر عهده داشته است.او هم اکنون مسئول واحد نمایش حوزه هنری ایلام و سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها