شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
ورود شورای شهر به مساله «شهرآفتاب»/ نقایص باید سریع بر‌طرف شود

نادعلی از بررسی تکمیل مجموعه «شهر‌آفتاب» در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر خبر داد و گفت: نقایص مختلفی در مجموعه «شهر‌آفتاب» وجود دارد که باید به‌سرعت مرتفع و برای ارائه سرویس‌ مطلوب به مردم آماده شود.

علیرضا نادعلی، نائب‌‌رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره بهترین مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با توجه به سرعت واکسیناسیون کرونا و ایمنی جمعی بیان کرد: با توجه به اینکه مساله کتاب به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم فرهنگ برای شهروندان تهرانی، پیش‌‌تر باید برای مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فکر درستی می‌شد.  
 
وی با اشاره به مسیر طولانی بین تهران تا «شهرآفتاب» به‌عنوان عامل منفی و تاثیر‌گذار در میزان بازدید‌کننده از نمایشگاه ادامه داد: با توجه به وضعیت تهران از نظر حجم و گستردگی، به فاصله قابل‌توجه بین پایتخت تا شهرآفتاب، به‌عنوان عامل منفی در میزان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اذعان دارم؛ اما فکر می‌کنم براساس تجربه شهر‌های بزرگ جهان اگر اندکی به این موضوع توجه کنیم و برگزاری نمایشگاه در این مجموعه استمرار داشته باشد، همچنین فرهنگسازی و اقدامات رسانه‌ای قوی انجام شود، معتقدم مجموعه «شهرآفتاب» به مکان مناسبی برای میزبانی از رویداد‌های مختلف از‌جمله نمایشگاه کتاب، تبدیل خواهد شد.  
 
نادعلی با بیان این مطلب که متاسفانه مدیریت شهری طی چهار سال گذشته، اقدامات جدی برای «شهرآفتاب» انجام نشد و کرونا برگزاری رویداد‌‌های مختلف در شهر آفتاب را متوقف کرد، گفت: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم، بر تکمیل و میزبانی «شهر‌آفتاب» از رویداد‌های فرهنگی از‌جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اصرار دارد؛ بنابراین کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ورود پیدا می‌‌کند. نقایص مختلفی در مجموعه «شهر‌آفتاب» وجود دارد که باید به‌سرعت مرتفع و برای ارائه سرویس‌ مطلوب به مردم آماده شود. مدام باید درباره تکمیل مجموعه «شهرآفتاب» فکر کرد چراکه در یک‌سال به نتیجه نخواهیم رسید.
    
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، درباره اجرای طرح راسته کتاب، بیان کرد: نکات مختلفی درباره طرح «راسته کتاب» در نظر گرفته شده است و با جرح و تعدیل نسبی، مجدد فعال خواهد شد تا در زمانی کوتاه و در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران به نتیجه برسد. حدود یک‌ماه‌ونیم گذشته، موضوع «راسته کتاب» در کمیسیون بررسی شد تا در صحن علنی شورا طرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط