دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
برنامه رادیویی «پرانتز باز» پس از شش سال به مناسبت هفته کتاب روی آنتن می‌رود

مارال دوستی گفت: برنامه رادیویی «پرانتز باز» این هفته به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از رادیو نمایش و از ساعت ۱۶ تا ۱۷ روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری  اسلامی ایران، مارال دوستی (سردبیر و تهیه‌کننده برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش) در رابطه با برنامه رادیویی «پرانتز باز» که با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران در محل ستاد هفته اجرا می‌شود، گفت: «پرانتز باز» برنامه‌ای است که بعد از 6 سال دوباره روی آنتن برگشته است. این برنامه 11 سال پیش هر روز روی آنتن رادیو نمایش می‌رفت و به موضوعات مختلف می‌پرداخت.
 
او ادامه داد: برنامه جدید پرانتز باز از تیرماه آغاز شده است و جمعه‌ها از ساعت 21 تا 23 پخش می‌شود. در این برنامه جشنواره‌ها و حوزه‌های مطرحی چون سواد رسانه‌ای و... را در میان برنامه پیگیری کرده و روی آنتن می‌بریم.
 
وی یادآور شد: برنامه رادیویی «پرانتز باز» این هفته به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از رادیو نمایش و از ساعت 16 تا 17 روی آنتن می‌رود. این برنامه با اجرای نیما رئیسی و حضور کارشناسان؛ علیرضا بهرامی، شهاب دارابیان، مجید واشقانی و با همراهی میهمانانی از حوزه کتاب  همزمان با هفته کتاب به صورت زنده از شبکه رادیونمایش برای مخاطبان و علاقه مندان به دنیای کتاب، پخش می‌شود. ‎
 
سردبیر و تهیه کننده برنامه رادیو نمایش تصریح کرد: ما در این برنامه به مدت یک ساعت به موضوعاتی چون نمایشگاه‌های مهم، شیوه کتابخوانی افراد مختلف و قیمت کتاب می‌پردازیم که کمتر در رسانه‌های دیگر در مورد آنها صحبت شده است.
 
 وی همچنین مطرح کرد: در نظر داریم در این برنامه نه تنها هنرمندان بلکه خوانندگان، پزشکان، فوتبالیست‌ها، هنرمندان و کارآفرینان ، شیوه کتاب خواندن را با مردم در میان بگذارند و نظر خود را در مورد حوزه کتاب بگویند. مردم نیز این هفته با ما مشارکت می‌کنند و در خصوص کتاب‌هایی که خوانده‌اند اطلاع‌رسانی می‌کنند و ما آنها را در برنامه معرفی می‌کنیم.
 
سردبیر و تهیه کننده برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش در رابطه با هفته کتاب و اهمیت آن بیان کرد: ما بر این بارویم که اصلا آمار کتاب خوانی کم نیست و مردم کتاب خوانی داریم و مردم کتاب را دوست دارند و می خوانند. ممکن است گاهی در اولویت آنها نباشد. اما وجود شعبه‌های کتاب و حضور کتاب فروشی‌ها نشان می‌دهد چرخ کتاب خوانی می‌چرخد و چرخ اقتصاد آن در حال چرخش است.
 
مارال دوستی در پایان سخنان خود گفت: دلمان می‌خواهد به مردم این اعتماد به نفس را بدهیم و این شعار را زنده نگه داریم که زندگی در دنیای کتاب، زندگی موازی نیست؛ بلکه زندگی واقعی است.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها