جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
«سيمرغ» در زبرخان چهل كتاب برای «بهار» در اِوَز هدیه آورد

انجمن كودك و نوجوان سيمرغ در شهر «زبرخان» خراسان رضوی، چهل كتاب به باشگاه كتابخوانی بهار «اوز» در فارس هديه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، سیدعلی حسینی معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش زبرخان و عضو ارشد انجمن کودک و نوجوان سیمرغ است كه فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه كتاب و كتابخوانی به شیوه‌های خلاق خصوصا برای كودكان و نوجوانان سراسر ایران دارد.

حسینی كه اخیرا برنامه «سه‌شنبه‌ها با یک فنجان کتاب»،  كاری مشترک از انجمن کودک و نوجوان سیمرغ را با همکاری و حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزش و پرورش زبرخان، اعضای باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان کتابخوانی و ترویج آن به صورت برخط برگزار كرد و بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا می‌گوید: در این برنامه‌ها 30 گفتگوی صمیمانه و خلاقانه نویسندگان، مترجمان، شاعران، تصویرگران، دست‌اندرکاران، بنیان‌گذاران، استادان، کارشناسان و پژوهشگران حوزه کتاب، ‌کودک و نوجوان با دانش آموزان، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی، معلمان، مربیان، تسهیلگران و خانواده‌های علاقه‌مند و… همراه با معرفی کتاب و پرسش و پاسخ به صورت غیرحضوری برگزار شد. 10 نشست ویژه معرفی فعالیت‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان سراسر کشور با حضور اعضا و تسهیلگران بود.

وی افزود: این ویژه‌برنامه‌ها در دوره گذر از کرونا هر هفته سه‌شنبه شب‌ها در سامانه‌های آنلاین: اسکای روم، قرار شبکه پیام‌رسان شاد و… برگزار شد كه باشگاه كتابخوانی بهار اوز به تسهیلگری طیبه نامی یكی از مهمانان سه‌شنبه‌های این برنامه بود.

حسینی در ادامه گفت: این برنامه‌ها با پی‌گیری و همراهی كیمیا امینی فعال حوزه كتاب و مدیر انجمن كودك  و نوجوان سیمرغ و دبیر شبکه ترویج کتابخوانی کشور، برگزار شد. در این نشست صمیمی قول ٤٠ جلد كتاب به باشگاه كتابخوانی بهار اوز داده شد كه كتاب‌ها در تاریخ ١٦ شهریور به طیبه نامی تسهیلگر این باشگاه تحویل داده شد.

طیبه نامی ضمن تشكر از انجمن كودك و نوجوان شهر زبرخان و سیدعلی حسینی و كیمیا امینی از دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریحانه حسینی رئیس انجمن كتاب اوز، كتاب‌ها را به دبیرخانه پایتخت كتاب اوز برای استفاده همه كودكان و نوجوانان خصوصا اعضا باشگاه‌های كتابخوانی اهدا كرد.

انجمن کتاب شهرستان اوز در راستای این برنامه از تسهیلگر و کودکان باشگاه کتابخوانی بهار که در تمامی برنامه‌های فرهنگی و مرتبط با کتاب حضور فعال داشته و همچنین کلیه دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرده و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان باشگاه اوز را حرکتی بسیار ارزنده در جهت تشویق و ترغیب آنها جهت ادامه فعالیت بیشتر در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست.

شهر «زبرخان» در استان خراسان رضوی قرار دارد و پیشتر از بخش‌های شهرستان نیشابور به شمار می‌رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها