دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهمیت گسترش ادبیات نمایشی، گفت: با همکاری انتشارات نمایش و اداره‌کل هنرهای نمایشی، مجموعه آثار برگزیده طرح و ایده‌های برتر و برگزیده دوره‌های قبل جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به صورت کتاب چاپ می‌شود.

عبیدالله رستمی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در پاییز سال جاری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان از اضافه شدن بخش مسابقه طرح، ایده‎‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد ئ اظهار کرد: در راستای حمایت، پرداختن و اهمیت دادن به طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه های اجرایی و همچنین توجه دادن هنرمندان تئاتر خیابانی در فرایند رسیدن به اجراهای فاخر و ماندگار از تمرین‌نگاری طرح و ایده اولیه، بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به سایر بخش‌های جشنواره اضافه شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: این بخش به منظور کمک و گسترش به ادبیات نمایشی دیگرگونه‌های اجرایی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای، به جشنواره اضافه شده و امیدوارم این بخش با استقبال هنرمندان شاخص و نیز چهره‌های جوان و دست به قلم مواجه شده و سبب ارتقای ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی گونه‌های مختلف تئاتر خیابانی شود.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۱۰ مهرماه سال‌جاری اعلام کرد و افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره ضمن تقدیر از برگزیده‌های این بخش، در نظر است که با همکاری انتشارات نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی مجموعه آثار برگزیده طرح و ایده‌های برتر و برگزیده دوره‌های قبل به صورت کتاب چاپ شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوع مسابقه آزاد است، ادامه داد: اولویت اصلی در شکل ارائه طرح و ایده خواهد بود و  پذیرش آثار در نمایشنامه‌نویسی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد.

رستمی همچنین اضافه کرد: طرح و ایده یا نمایشنامه‌هایی که تاکنون در هیچ مسابقه و جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند و به چاپ نرسیده باشند، در این مسابقه پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر هنرمند می‌تواند با ارائه‌ی حد اکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش از جشنواره باشد، یادآوری کرد: چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه‌ی جشنواره، اثر مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند.
 
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با نشانی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به نشانی: کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جـشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان-کد پستی: ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳ و یا با شماره تلفن: ٠٨٧٣۴۵٩٣۶٢۵- ٠٨٧٣۴۵٩۴۵۶٧ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها