دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
«ظریف» با کتاب‌های نایاب آمد

کتابفروشی ظریف، با عرضه حدود 6هزار جلد کتاب نایاب و قدیمی در پاساژ ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

میلاد ظریف، مدیر کتابفروشی «ظریف» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به سابقه فعالیت خود در حوزه کتاب، گفت: بیش از 12 سال است که در کار فروش کتاب هستم؛ از شیراز در انتشارات و کتابفروشی «اسفند» در کنار غلامحسین امامی، بودم و زمانی که به تهران آمدم نیز در دو کتابفروشی «درخت بخشنده» و کتابفروشی «ستارا» فعالیت کردم.
 
وی ادامه داد: این‌ روزها حدود یک هفته است که نخستین تجربه تاسیس کتابفروشی مستقل خودم، با عنوان «کتابفروشی ظریف» را پشت سر می‌گذارم که در پاساژ کتاب ایران قرار دارد.
 
ظریف با بیان اینکه در این کتابفروشی، کتاب‌های نایاب را می‌فروشیم، عنوان کرد: فروش کتاب‌های روز را در این کتابفروشی دنبال نمی‌کنیم و از آنجایی که در این پاساژ، کتاب‌های نایاب عرضه می‌شود من نیز در این عرصه فعالیت می‌کنم.
 
وی درباره دلایل انتخاب فروش کتاب‌های نایاب، توضیح داد: در این حوزه، همیشه بحث دست اول بودن مطرح می‌شود، اعتماد مشتریان و مخاطبان به این بحث بیشتر است؛ به همین دلیل همیشه مشتری خاص خود را دارد.
 
ظریف تاکید کرد: به سراغ کتاب‌های روز نرفتم زیرا در کتابفروشی‌ها یا سایت ناشران به وفور عرضه می‌شود و از آنجایی که سوددهی زیادی ندارد و به نوعی با کار ناشران تداخل پیدا می‌کند.
 
وی با اشاره به تجربه نگارش و نویسندگی از دوران نوجوانی، گفت: از دوران کودکی با کتاب مانوس هستم. در طول سال‌های کودکی، نوجوانی و جوانی کتاب‌های زیادی جمع‌آوری کردم و خوانده‌ام و اکنون آن‌ها را در این کتابفروشی عرضه می‌کنم.
 
به گفته ظریف، حدود 6هزار جلد کتاب نایاب و قدیمی در این کتابفروشی 12 متری عرضه شده است.
 
وی همچنین درباره لزوم کتاب‌شناسی کتابفروشان، به‌ویژه کتاب‌های نایاب، گفت: بحث اصلی فروش کتاب، شناخت است.کتابفروش باید شناخت کافی از محتوا و نویسنده داشته باشد، مساله‌ای که معمولا زیاد به آن توجه نمی‌شود و در حوزه کتاب‌های ادبی این تخصص کمتر است.
 
وی تاکید کرد: من از مد‌ت‌ها قبل در زمینه فروش کتاب‌های نایاب در صفحه اینستاگرامم فعال بودم و اکنون فرصتی فراهم شده است که در کتابفروشی به این حرفه به‌صورت مستقل بپردازم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها