یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
برگزاری هفتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران به صورت آنلاین

هفتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران با شعار «صنعت چاپ قوی، ایران قوی» شهریور ماه امسال در آستانه 11 شهریور روز صنعت چاپ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

محمد بیطرفان، بنیان گذار و رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از برگزاری هفتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران خبر داد و گفت: امسال و هفتمین سال متوالی، 11 شهریور روز ملی صنعت چاپ را با برگزاری نشست‌های تخصصی،‌ علمی و آموزشی در حوزه چاپ در طی یک هفته، برگزار خواهیم کرد.
 
وی افزود:‌ سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، این نشست‌ها با حضور میهمانان‌ و به‌صورت آنلاین برگزار شد. امسال نیز به‌دلیل استمرار شرایط کرونایی این نشست‌ها آنلاین خواهند بود.
 
بیطرفان شعار این دوره از هفته نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ را «صنعت چاپ قوی، ایران قوی» اعلام کرد و توضیح داد: بهره‌مندی از صنعت چاپ قوی در داخل و خارج از کشور، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا هرچه صنعت چاپ در داخل کشور قوی باشد، دیگر نیازی به واردات و خروج ارز نداریم و می‌توانیم همه نیازهای چاپی کشور را در داخل تامین کنیم.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر بهره‌مندی از یک صنعت چاپ قوی علاوه بر مزایایی که برای صنایع و تولیدات داخلی دارد، می‌تواند در رونق و توسعه صادرات این صنعت برای کشورهای همسایه و منطقه نقش بسزایی داشته باشد و به همین دلیل باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.
 
بیطرفان همچنین زمان برگزاری نشست‌های این هفته را از نهم تا 15 شهریورماه 1400 اعلام کرد و گفت: در این دوره نیز از حضور استادان، پیشکسوتان، نخبگان و فعالان حوزه چاپ در بخش‌های مختلف برای برگزاری نشست‌ها استفاده خواهیم کرد.
 
وی در پایان به روزنگار هفتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران اشاره و بیان کرد: سه‌شنبه 9 شهریور ماه؛ «فرهنگ مطالبه‌گری، تشکل‌ها، حمایت از تولید داخل و مانع‌زدایی در صنعت چاپ» چهارشنبه 10 شهریور؛ «صنعت راهبردی چاپ کشور و راهبردهای دولت سیزدهم» پنجشنبه 11 شهریور؛ «آسیب‌های اپیدمی کووید 19 و ایمن‌سازی صنعت چاپ» جمعه 12 شهریور؛ «صنعت چاپ و تحقق مسئولیت‌های اجتماعی»، شنبه 13 شهریور؛ «صنعت چاپ، توانمندی‌های بومی و خوداتکایی» یکشنبه 14 شهریور؛ «برنامه هفتم توسعه و نقش صنعت چاپ در پیشرفت کشور» و دوشنبه 15 شهریور به نام «دانش، فناوری و نوآوری آینده صنعت چاپ در سده 15» اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها