سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
ضرورت اجرای طرح‌های فصلی در دوره‌های آتی را نباید نادیده گرفت

مدیر کتابفروشی ایرج گفت: تجربه طرح‌های فصلی نشان می‌دهد که این طرح‌ها در تشویق و ترغیب مردم برای خرید کتاب و حضور در کتابفروشی‌ها موثر بوده و استمرار آن در فصل‌های آتی ضرورتی است که نباید نادیده گرفت.

سعید تقوی، مدیر کتابفروشی ایرج در اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح تابستانه کتاب طی دو روز گذشته، عنوان کرد: افزایش بودجه همچنین سقف خرید کتاب برای مخاطبان اتفاق و رویداد مبارکی برای مردم است تا بتوانند تعداد کتاب‌های بیشتری را با تخفیف خریداری کنند.
 
وی افزود: فرهنگ کتابخوانی در اسلامشهر طی سال‌های اخیر رشد خیلی خوبی داشته و ما هم برای اینکه مردم رغبت بیشتری به خرید کتاب داشته باشد پنج درصد تخفیف بیشتر به مخاطبانمان می‌دهیم.
 
تقوی با بیان اینکه اینروزها مردم با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: حمایت از مردم برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه وظیفه‌ای همگانی است که همه دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی باید سهم خود را در آن بپردازند.
 
وی با اشاره به لزوم افزایش اعتبار کتابفروشی‌ها توضیح داد: خوشبختانه ما همیشه روزهای سوم و چهارم اعتبارمان به پایان می‌رسد و اگرچه همکاری برای شارژ اعتبار وجود دارد اما بازهم در مدت زمان کوتاهی این اعتبار به پایان می‌رسد که این مساله نشان‌دهنده علاقه مردم به خرید کتاب است.
 
تقوی همچنین درباره اثرگذاری طرح‌های فصلی خرید کتاب بر افزایش نقدینگی کتابفروشان، توضیح داد: در طول سال‌های اخیر به خوبی شاهد اثرات مثبت آن بوده‌ایم زیرا مردم از جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در قالب طرح استقبال می‌کنند و همین موضوع به رونق فعالیت کتابفروشی‌ها همچنین روشن ماندن چراغ فعالان این صنف کمک می‌کند.
 
وی با بیان اینکه دو روز گذشته استقبال از سوی مردم برای خرید کتاب خیلی خوب بوده است، افزود: این استقبال نسبت به دوره بهارانه و زمستانه دو برابر بود که فکر می‌کنم افزایش سقف اعتبار خرید یکی از عوامل اصلی آن بوده است.
 
تقوی همچنین بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان مردم، گفت: تجربه ما در این سال‌ها نشان می‌دهد که چنین طرح‌هایی می‌تواند به تشویق و ترغیب مردم برای خرید کتاب و حضور در کتابفروشی‌ها موثر باشد و استمرار آن در فصل‌های آتی ضرورتی است که نباید نادیده گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها