دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
سخنرانی اوباما در اجلاس اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا

امسال کنفرانس سالانه اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا (ALA) برای دومین بار به صورت مجازی برگزار شد که باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا یکی از سخنرانان این رویداد مجازی بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، امسال کنفرانس سالانه اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا (ALA) برای دومین بار به صورت مجازی برگزار شد که باراک اوباما یکی از سخنرانان این رویداد مجازی بود. رئیس جمهور سابق آمریکا بر اهمیت بازسازی و احیای کارکرد موثر کتابخانه‌ها در ایام کرونا و بعد از آن تاکید کرد و گفت بسیاری از کتابخانه‌های عمومی در دو سال اخیر به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و نیاز ضروری جامعه است که این مکان‌های فرهنگی را به حالت عادی بازگرداند.
 
وی گفت: من اعتقاد دارم کتابخانه‌ها مثل سنگر و قلعه‌های فرهنگی و علم و دانش هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و قبل از هر فرد جامعه باید بگویم که این مکان‌ها یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های زندگی شخصی خودم است. باید از تمام کتابخانه‌های عمومی کوچک و بزرگ در تمام شهرها تشکر کنم که در این ایام کرونا با روش‌های خاص به حیات خود ادامه دادند. باید از تمام مسئولان کتابخانه‌ها در شهرهای بزرگ و کوچک تشکر کنم که امکاناتی برای دسترسی کودکان به کتاب فراهم کردند.
 
کتابخانه‌ها در همه جوامع یکی از اولین جاهایی است که باید در ایام کرونا و بعد از آن مورد توجه قرار گیرند. شما می‌دانید به خاطر شرایط جامعه این مکان‌ها به خاطر شیوع ویروس تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند؛ ولی باید بدانید که آنها مثل آب و غذا برای فرهنگ و روح جامعه مفید هستند. در واقع کتابخانه‌ها دموکراسی علم و دانش هستند؛ چون به‌طور یکسان در اختیار همه قرار دارند و هر کسی با هر استعدادی می‌تواند از امکانات آنها استفاده کند.
 
اوباما در جریان گفتگوی آنلاین خود با مسئولان اتحادیه کتابخانه‌های عمومی در آمریکا اظهار امیدواری کرد مثل زمان‌های سابق کتابخانه‌ها بتوانند به کار عادی خود ادامه دهند. در واقع این مکان‌ها در رده همان منابع انرژی هستند که باید برای نسل آینده حفظ شوند و آنها نیز حق استفاده از کتابخانه‌ها را دارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها