دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
قسم به رستاخیز کلمات

سیدعلی صالحی، شاعر پیشکسوت پیامی را به مناسبت روز قلم منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدعلی صالحی پیامی را برای مراسم فیدیبو به مناسبت روز قلم، ارسال کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

«قسم به رستاخیز کلمات، که در برابر هر شکل از ترس و تردید و مبادا، از مرز خاموشی خواهد گذشت. ظلمات و جهل و گریوه... گمان نبرد ما را در محاصره، مردود خواهد کرد. 

قسم به لیاقت قلم اگر از تکرار تحریم آزادی ناامید شویم. چه شاهدی شریف‌تر از تو که باورپذیری ِ این سوگند را وثیقه سلوک خویش دانسته است. 

و روشنایی قلم برای همه نسل‌های مستقل از قدرت... رفتن به جانب رویاهایی است که چراغدار مقصد نوشتن است. قسم به نوشتن که تکریم کلمه در هر شرایطی اعلام مقاومت است. 

ما می‌نویسیم که بگوییم هستیم،‌ ما هستیم که هستیم!‌ ما زنده به نوشتن و نوشتن زنده به ماست. باری از پی‌آمد‌گانِ بعد از این باید بیش از توان،‌ خلاقیت و اراده نسل‌های پیش از خود از درونِ دریاوارِ نوشتن شعله‌ور شوند. تکلم ترس،‌ حرام است. این تقدیر قلم مستقل شماست. شادا، این بشارت اهل امید است که تا ترس‌مان نریزد قلم به دست نخواهیم گرفت. که تا تاریکی هست هم نوری در انتهای دالان درد و تعهد و آفرینش،‌ ما را رو به دریا دعوت می‌کند. 

ما هم بسیاریم و می‌دانیم درک سلوک صلح، یعنی خیزش علیه هر نوع خشونت،‌ که البته تنها در آزادی بیان میسر است. 

قسم به عهد کلمه، قسم به قباله قلم که این سخن، سرودی جز ستایش تو ندارد ای آزادی ِ هزینه‌زا، ای عبارتِ اعظم، ای امید بی‌زوال نوشتن،‌ شادا شادا،‌ رستاخیز زیباترین نسل نوشتن تا ابدالاباد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها