چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
پنج کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های فعال استان زنجان اضافه می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه‌های خیرساز و عمومی هم در ایام کرونا تعطیل نشده است، اعلام کرد: به زودی 5 کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های فعال استان اضافه خواهد شد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع، طرح بخشودگی جرایم از میلاد نور تا عید سعید قربان 30 تیرماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شيوع ويروس كرونا و تعطیلی‌های موقت و اجباری كتابخانه‌ها در این دوران، طرح بخشودگی جرائم اجرا می‌شود، افزود: در قالب این طرح اعضای کتابخانه‌های عمومی كه منابع امانی خود را از یک تا 30 تيرماه به كتابخانه‌ها عودت دهند مشمول تخفيف 100 درصدی جرائم ديركردی خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به عضویت 85 هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی زنجان بیان کرد: به خاطر موضوع کرونا بسیاری از اعضا امکان بازگرداندن کتاب را نداشتند که طبق یک ابلاغیه کشوری، طرح بخشودگی جرائم اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه به سایر اقدامات این اداره کل در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: معرفی کتاب، قصه گویی، شعرخوانی، آشنایی با فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، انتشار فایل‌های PDF، کاردستی، بازی و سرگرمی، کارتون کتاب، رونمایی و نقد کتاب، نشست‌ها و گفتگوهای فرهنگی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات ادبی و محافل ادبی، نمایش‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی، سرگرمی از فعالیت‌های صورت گرفته در این ایام است.

نیک‌بخش ادامه داد: با توجه به عدم حضور اعضا در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، فرصتی فراهم شد تا 13 کتابخانه عمومی بازسازی و تعمیر شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه‌های خیرساز و عمومی هم در ایام کرونا تعطیل نشده است، اضافه کرد: به زودی 5 کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های فعال استان اضافه خواهد شد.

نیک‌بخش افزود: ویروس کرونا را باید به یک فرصت تبدیل کنیم و نباید تصور کنیم که این ویروس به حدی قوی است که  بتواند نگرش‌ها و ارزش‌ها را تغییر دهد بلکه این ویروس فقط باعث تغییر روش‌ها و ابزارهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها