شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
در فضای مجازی از اجرای «بهارانه کتاب» مطلع شدم

مدیر کتابسرای «امام شافعی» شهرستان سردشت از تبلیغات ضعیف طرح «بهارانه کتاب» گلایه کرد و گفت: من از طریق کانال‌‌های مجازی همکاران از اجرای طرح مطلع شدم.

ویسه سعدی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: متاسفانه تبلیغات برگزاری طرح‌ها ضعیف است و ما بیشتر از طریق همکاران اطلاع پیدا می‌کنی.م حتی بسیاری از کتابفروشی‌ها به‌خاطر اینکه دیر خبردار می‌شوند، از شرکت در طرح جا می‌مانند.

مدیر کتابسرای «امام شافعی» شهرستان سردشت، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این طرح به‌روز نبودن کتاب‌هاست و بیشتر کتاب‌ها در سامانه «بهارانه کتاب 1400» ثبت نشده‌اند و در نتیجه نمی‌توانیم آنها را بفروشیم و کتاب‌هایی هم که ثبت شده‌اند، قیمت‌هایشان به‌روز نیست.
 
وی افزود: مبلغ یارانه اختصاص یافته نیز خیلی کم است و مسئولین باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

سعدی‌زاده اضافه کرد: من اولین بار است که در این طرح شرکت کرده‌ام و طرح‌های فصلی حتی نمایشگاه‌های کتاب را هم جدی نمی‌گرفتم و تا حالا شرکت نکرده‌ام و هر سال خودمان در داخل شهر سردشت نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی برپا می‌کردیم که البته از سال 98 آن را برگزار نکردیم.

مدیر کتابسرای «امام شافعی» شهرستان سردشت افزود: فروش کتاب مثل دوره‌های قبل نیست و نه تنها شرایط کرونا حاکم بر جامعه در این امر موثر است، بلکه قدرت خرید مردم نیز خیلی پایین است، ولی برگزاری چنین طرح‌های فصلی کمک خوبی است که هم سرانه مطالعه افزایش می‌یابد و در این راستا حتی مشتری کتابفروشی ما در شهرهای دیگر به‌صورت مجازی و راحت‌تر خرید می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در طرح «بهارانه کتاب 1400» علاوه بر تخفیف خود طرح، کتابفروشی امام شافعی سردشت نیز تخفیف‌های 10، 15 و 20 درصد نیز به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی می‌دهد.

یادآوری می‌شود؛ کتابسرای «امام شافعی» سردشت با بیش از 10 هزار جلد کتاب به‌عنوان یکی از غنی‌ترین کتابفروشی‌های اهل سنت از سال 88 فعالیت خود را در شهرستان سردشت شروع کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها