چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
فروش کتاب بهارانه رشد دوبرابری دارد

مدیر کتابفروشی سون‌بوک از رشد دو برابری مشتریان خود طی دو روز نخست طرح بهارانه ۱۴۰۰ خبر داد و اجرای آن را در شرایط اقتصادی کنونی کمک خوبی برای کتابفروشی‌ها دانست.

سعید عباس‌پور مدیر کتابفروشی سون بوک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت طرح‌های فصلی خرید کتاب گفت: ما حدود یکسال است که کتابفروشی خود را افتتاح کردیم و بهارانه کتاب نخستین تجربه ما برای حضور در طرح‌های فصلی است اما  شاهدیم که مردم نسبت به این طرح‌ها استقبال نشان می‌دهند.
 
وی افزود: مردم در این دو روز نسبت به روزها و ماه‌های گذشته استقبال بهتری داشته‌اند و حضور مشتریان همچنین فروش کتاب در این مدت حدود دو برابر روزهای دیگر رشد داشته است.
 
عباس‌پور با بیان اینکه پیش‌بینی یارانه خرید از جمله عوامل موثر اقبال جامعه از طرح است، توضیح داد: هر یک از مخاطبان و مشتریان ما پس از اطلاع از اجرای طرح از آن استقبال می‌کنند زیرا با توجه به بالا رفتن قیمت کتاب این یارانه و تخفیف به اقتصاد آن‌ها کمک می‌کند.
 
وی تاکید کرد: در روزهایی که طرح اجرا نمی‌شد مردم معمولا به خرید یک یا دو جلد کتاب بسنده می‌کردند اما اکنون پس از اطلاع از اجرای طرح حداقل پنج تا شش جلد کتاب می‌توانند خرید کنند و حتی به صورت خانوادگی نسبت به خریداری کتاب‌ اقدام می‌کنند.
 
عباس‌پور با اشاره به تعطیلی کتابفروشی‌ها به مدت یک ماه گفت: ما یک کتابفروش نوپا هستیم که به سختی یکسال گذشته را سپری کردیم زیرا صنف کتابفروش از نظر فروش و اقتصادی ضعیف‌تر از بقیه مشاغل است و به دنبال شیوع بیماری کرونا این موضوع آسیب‌های زیادی به همکاران ما وارد شد و اجرای طرح بهارانه از نظر مالی کمک خوبی به آن‌ها است.
 
وی همچنین درباره لزوم افزایش اعتبار کتابفروشی‌ها، عنوان کرد: اگرچه این یارانه به نسبت هر فروشگاه متفاوت است اما پیش‌بینی ما این است که تا پایان روز سوم اعتبار ما به پایان برسد و بهتر است با پیش‌بینی بودجه بیشتر برای چنین طرح‌های اثرگذاری به فکر سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت باشیم.
 
بهارانه 1400  که از دوشنبه 17 خرداد آغاز شده است به ‌مدت یک‌هفته تا 23 خرداد ‌‌ماه برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط