دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
ثبت تبریز به عنوان «شهر جهانی ادبیات» در انتظار امضای شهردار؟!

محمدباقر بهشتی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: ثبت تبریز به عنوان «شهر جهانی ادبیات» از سوی یونسکو قطعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، محمدباقر بهشتی با بیان اینکه درخواست شهرهای شیراز و مشهد برای کسب عنوان «شهر جهانی ادبیات» از سوی یونسکو رد شده است، کسب این عنوان را حق تبریز دانست.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیشینه غنی ادبیات در تبریز و وجود چهره‌های شاخص ادبی در استان، گفت: در حال حاضر برای شهر تبریز یک فرصت به وجود آمده است و ما فقط خردادماه را فرصت داریم تا با جمع‌بندی‌های لازم در کمیسیون‌های فرهنگی و برنامه و بودجه از این فرصت به‌وجود آمده استفاده کنیم.

بهشتی گفت: طی صحبت‌های انجام شده با معاون دبیرکل یونسکو در ایران، این نهاد از ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی ادبیات استقبال کرده است و با توجه به اینکه قبلا تمام مدارک و مستندات به یونسکو ارسال شده، تنها امضای شهردار برای انعقاد توافقنامه کافی است.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در صورت قطعی شدن کسب این عنوان برای تبریز، باید یک دفتر دائمی برای آن در تبریز دایر شود.

وی با اشاره به مزایای فرهنگی و گردشگری کسب عنوان شهر جهانی ادبیات برای تبریز یکی از ثمرات آن را افزایش گردشگری فرهنگی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها