سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
آماده‌سازی 9 کتاب کودک برای عرضه در کنگره 3535 شهید استان زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از آماده‌سازی 9 عنوان کتاب در حوزه کودک تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال و برای ارائه در کنگره 3535 شهید استان زنجان خبر داد.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به هماهنگی به عمل آمده برای چاپ کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس در حوزه کودک ویژه کنگره 3535 شهید زنجانی، بیان کرد: قرار است بیش از 100 عنوان کتاب برای کنگره شهدا چاپ شود که سهم کانون از این تعداد 9 جلد است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه کتاب داستان کودک با سوژه بمباران، داستان کودک با سوژه شهید حمید احدی، داستان کودک با موضوع شهید رضا سلیمانی از جمله کتاب‌های در دست تألیف کانون برای کنگره 3535 شهید است، اضافه کرد: همچنین داستان کودک با موضوع شهید میرزاعلی رستمخانی، داستان کودک با موضوع موضوع شهید ابراهیم اصغری، مجموعه شعر کودک و نوجوان، خاطره‌نگاری از همسر شهید ورقایی و مجموعه داستان‌های کوتاه با موضوع شهدای شاخص زنجان نیز ویژه این برنامه بزرگ تألیف می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به تألیف کتاب‌های اعلامی انجام شده و به مراحل خوبی رسیده است، گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه کتاب‌هایی که تکلیف شده تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: کار تألیف کتاب‌های کانون با همکاری نویسندگان و شعرای مطرح استانی و کشوری و اعضای انجمن ادبی سپیدار کانون پرورش فکری در حال انجام است.

وی به سایر فعالیت‌های کانون پرورش فکری در بحث ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم دسترسی تعداد زیادی از روستاها به کتابخانه، کتابخانه سیار کانونی در استان راه‌اندازی شده است.

نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 کتابخانه سیار در استان زنجان فعال است که به صورت دوره‌ای در روستاها حضور یافته و کار توزیع کتاب‌ را انجام می‌دهند، اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار کانون وظیفه امانت کتاب در حاشیه شهرها و یا روستاها را بر عهده دارند که در واقع مربی کانون با این واحد سیار به مناطق حاشیه شهر مراجعه می‌کند و در کنار امانت کتاب فعالیت‌های کانون نظیر قصه گویی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق، کاردستی و نمایش فیلم را برای کودکان و نوجوانان به اجرا در می‌آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: هدف از راه اندازی این واحدها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی در نقاط کم برخوردار حاشیه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها