دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
خاطرات امیرسرتیپ خلبان عباس پورعلی کتاب شد

انتشارات «ستاره‌ها» در مشهد همزمان با روز ارتش با انتشار مطلبی در فضای مجازی از انتشار کتاب «در محضر کلنل» شامل خاطرات امیرسرتیپ خلبان «عباس پورعلی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، این کتاب به خاطرات شفاهی امیرسرتیپ خلبان «عباس پورعلی» از ستارگان آسمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.
 
در کتاب «در محضر کلنل» خاطراتی ناب از همراهی خلبان پورعلی با آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در زمان ریاست جمهوری را بازگو می‌کند و روایت‌هایی ناب و دسته اول از شهیدان بابایی و دوران در آن آمده است
 
در معرفی این اثر آمده است: «یک مشهدی اصیل، آرام ولی ماجراجو؛ به اصالت خودتان افتخار می‌کنید وقتی این کتاب را مطالعه می‌کنید. من یک مشهدی‌ام. به ایرانی‌بودنتان افتخار می‌کنید که یک دانشجوی رتبه ممتاز خلبانی در آمریکا را می‌بینید و با او همسفر خاطراتش می‌شوید.»
 
کتاب «در محضر کلنل» به کوشش مهری غلامپور و در قالب تاریخ شفاهی نوشته شده است و توسط انتشارات ستاره‌ها قرار است بزودی وارد کتابفروشی‌ها شود.
 
اضافه می‌شود، امیرخلبان عباس پورعلی از یادگاران دوران دفاع مقدس است که از روز‌های اول و هم‌زمان با آغاز جنگ حضور فعالی در آن داشته است، وی از سال ۴۸ وارد ارتش شده است، دوره‌های خلبانی را در کشور آمریکا گذرانده و یکی از خلبانانی است که در اولین دفاع هوایی در سال ۵۹ حاضر می‌شود. خلبان عباس پورعلی بیش از ۸۰۰۰ ساعت پرواز در پرونده کاری خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها