سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
اتوبوس کتابگرد هدهد آخر هفته به کهریزک می‌رود

اتوبوس کتابگرد هدهد که به مناسبت دهه فجر به روستاهای محروم اطراف تهران می‌رود آخر هفته را در روستای «دوتویه سفلی» حوالی کهریزک خواهد بود.

عباس باباخانیان، مدیر کتابخانه‌ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به رویکرد حرکت اتوبوس کتابگرد هدهد گفت: امسال همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران چهار دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی‌‌بوس به روستاهای اطراف تهران اعزام شده‌اند و برنامه‌ شاد و مفرحی با محوریت کتاب اجرا خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: در این زمینه از ابتدای ایام‌الله دهه فجر به محله‌های دولت‌آباد، مرتضی‌گرد و فرهنگسرای شهید قاسم سلیمانی رفته‌اند و برنامه‌های متنوعی مثل مسابقه کتابخوانی و سایر خدمات فرهنگی و هنری ارائه کردند.
 
باباخانیان با بیان اینکه اتوبوس کتابگرد هدهد فردا در روستای دوتویه سفلی خواهد بود، عنوان کرد: این اتوبوس‌ها طی روزهای آینده به منطقه هرندی و ده ونک خواهند رفت و حضور در سه منطقه محروم روستاهای ابراهیم آباد کیکاور و قدرتی در محدوده رباط‌ کریم خواهند رفت.
 
وی با اشاره به برنامه‌هایی که در این اتوبوس‌ها اجرا می‌شود، گفت:‌ محوریت و رویکرد اصلی برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان خواهد بود و قرار است کتاب های مناسب کودک و نوجوان در موضوعات گوناگون معرفی شده و کارشناسان طرح‌های مختلف فرهنگی را با هدف ایجاد علاقه‌مندی به کتاب در کودکان اجرا کنند و در کنار آن اهدای کتاب و هدایای فرهنگی به کودکان و نوجوانان نیز در زمره برنامه‌های این اتوبوس‌ها است.
 
باباخانیان در ادامه صحبت‌های خود به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری شاد و امکان استفاده از کتابخانه سیار اشاره کرد و یادآور شد: بلندخوانی، داستانک، شعرهای در هم ریخته، ایستگاه نقاشی، داستان‌های متناسب با آزمون پرلز، آموزش اریگامی، نمایش میدانی و عضویت رایگان در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌هایی است که در این اتوبوس‌ها به مخاطبان ارائه می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها