سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
هر کودکی کتاب رنگ‌آمیزی اختصاصی داشته باشد

مجموعه کتاب رنگ آمیزی برای کودکان می تواند کودکان را با دنیایی از رنگ‌ها و خلاقیت آشنا کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لایف‌هکر، هنر به کودکان کمک می‌کند لذت خلق کردن را کشف کنند. ما امروزه در دنیای تکنولوژی زندگی می‌کنیم، دنیایی که کودکان بیشتر وقتشان را در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری صرف می‌کنند. آنها بیشتر تمایل دارند بنشینند و تماشا کنند. با این وجود، ما خلق شده‌ایم که خلق کنیم، و امروزه مخصوصاً کودکان ما نیاز به فرصت‌هایی دارند که قدرت تصوراتشان را برانگیخته و بیدار کند. مجموعه کتاب رنگ‌آمیزی برای کودکان می‌تواند کودکان را با دنیایی از رنگ‌ها و خلاقیت آشنا کند.
 
معمولاً کتاب‌های نقاشی و رنگ‌آمیزی یکی از محبوب‌ترین هدیه برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند و بیشتر والدین فکر می‌کنند که کودکان به سادگی شروع به رنگ کردن شخصیت‌های سیاه و سفید موجود در این کتاب می‌کنند ولی تحقیقات نشان داده است که آنها به طور کاملاً هدفمند و از روی آگاهی این شخصیت‌ها را رنگ می‌کنند و در واقع آنها را از پیش انتخاب می‌کنند.
 
آیا کتاب رنگ آمیزی برای کودک مانع از رشد خلاقیت آنها می شود؟ کتاب‌های رنگ آمیزی مختلفی برای کودکان در مغازه ها وجود دارد و در همه این کتاب ها یک نوع فعالیت آن هم رنگ‌آمیزی دیده می‌شود. اگر چه این کار از نظر والدین بچه ها جالب است ولی رنگ‌آمیزی این کتاب‌ها بعد از مدتی برای بچه ها تکراری می‌شود و بچه‌ها نمی‌توانند نقاشی بکشند و از نقاشی‌های خودشان لذت ببرند .
 
مگان والبرت خبرنگار نیویورک تایمز و ستون‌نویس بخش اجتماعی این روزنامه به نقل از کارشناسان می‌گوید این کتاب‌ها باید به صورت هدفمند و خاص با توجه به علایق کودکان انتخاب شوند و حتی گفته شده است که باید برای هر کودکی کتاب نقاشی مخصوصی تهیه شود. مطالعات نشان می‌دهد والدین بهتر است حتی شخصیت‌های محبوب کودکان را برای آنها تهیه کنند تا رنگ کنند.
 
آنها در طول روز فعالیت‌ها و شخصیت‌های مختلفی اطراف خود و در تلویزیون تماشا می‌کنند و دوست دارند کسانی را رنگ کنند که با آنها آشنا هستند. حتی بهتر است والدین خودشان اقدام به پرینت شخصیت‌ها و اشیای مورد علاقه کودکان کنند و از تهیه هر کتاب نقاشی پرهیز شود. والبرت می‌نویسد: بسیاری از والدینی را می‌شناسد که برای کودکان خود کتاب‌های نقاشی جداگانه‌ای پرینت می‌گیرند که آنها نیز به توصیه روان‌شناسان این کار را می‌کنند.
 
والبرت می‌نویسد: والدین بهتر است به جای خرید کتاب‌های نقاشی و رنگ‌آمیزی گران قیمت بازار که هیچ فایده‌ای برای کودکان خود ندارد خودشان اقدام به تهیه تصاویر سیاه و سفید از شخصیت‌های محبوب کودکان کنند که البته بسیاری از این تصاویر به صورت رایگان در فضای مجازی برای دانلود قرار داده شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها