امیرحسین بانکیپور گفت: اگر به خوبی بر اصول اولیه فعالیت در فضای مجازی دقت شود بازدهی آن میتواند از نمایشگاه فیزیکی کتاب هم بیشتر باشد و مردم قطعا از آن استقبال کرده و خرید خواهند داشت.
وی با بیان اینکه مسئولان برگزاری نمایشگاه باید برنامههای مختلفی برای جذب مردم به این رویداد برنامهریزی کنند، ادامه داد: در نظر گرفتن تخفیفها از سوی ناشران و هم یارانههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بهگونهای باشد که مردم از این رویداد استقبال کنند و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران شور و هیجانی هم ایجاد کند.
وی افزود: معرفی کتاب و تازههای نشر به شکلهای جذاب و خلاقانه در طول برگزاری نمایشگاه از سوی ناشران ازجمله موضوعاتی است که میتواند در بهتر برگزار شدن این نمایشگاه موثر باشد و همانطور که در فضای نمایشگاه امکان تبلیغات وجود داشت در این نمایشگاه نیز چنین فرصتی فراهم شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع که در نمایشگاه فیزیکی امکان ارتباط با مخاطبان وجود داشت، عنوان کرد: ناشران با انتخاب دکوراسیون، تبلیغات گسترده و نوع ارتباطی که با مخاطب داشتند یک فضای متنوع برای مشتریان ایجاد میکردند که شبیه این کار را هم میتوان با نظارت مسئولان در نمایشگاه مجازی کتاب انجام داد.
وی یادآور شد: بهنظر من اگر به خوبی بر اصول اولیه فعالیت در فضای مجازی دقت شود بازدهی آن میتواند از نمایشگاه فیزیکی کتاب هم بیشتر باشد و مردم قطعا از آن استقبال کرده و خرید خواهند داشت.
بانکیپور با بیان اینکه باید تدابیری به کار گرفته شود که ارتباط مستقیم با کتاب هم از بین نرود، گفت: میتوان تمهیداتی پیشبینی کرد و در تعامل با شهرداریها و سایر نهادها کارهایی کرد که فضاهای شهری در ایام نمایشگاه فضای تبلیغ کتاب باشد و تابلوها و بیلبوردهای مختلف به موضوع نمایشگاه کتاب اختصاص پیدا کند تا بحث اطلاعرسانی آن تقویت شود.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمنماه برگزار خواهد شد.
نظر شما