سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
دنبال رفع خلاءهای قانونی در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها هستیم

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در اولین گام در کمیسیون فرهنگی به دنبال اصلاح برخی از قوانین مرتبط با حوزه کتاب و کتابخانه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، نشست خبری غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز سه‌شنبه 16 دیماه با حضور جمعی از اهالی رسانه استان گلستان و به میزبانی کانون فرهنگی تربیتی طه گرگان برگزار شد.

منتظری در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا در خصوص برنامه کمیسیون فرهنگی مجلس برای بهبود زیرساخت‌های لازم حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌ها و نیز رسیدگی به وضعیت کتابداران و کتابفروشی‌ها در دوران کرونا، اظهار کرد: نقدها و ایراد‌های وارد شده به حوزه کتاب و کتابخوانی را وارد می‌دانم و متاسفانه بسیاری از  مسئولان و متولیان در نظر خوب حرف می‌زنند ولی در عمل دنبال راه نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خلاء‌های قانونی در حوزه کتاب به‌خصوص در راستای حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی و مسائل مرتبط به آن داریم، اظهار کرد: در کنار مسائل معیشتی که از اولویت‌های این روزهای مجلس است، در اولین گام به دنبال اصلاح قوانین و سپس به‌دنبال تقویت اعتبارات و نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه کتاب و کتابخانه‌ها هستیم.

منتظری با اشاره به اینکه نشست‌های تخصصی و کاربردی برپا شده و نیز لوایح و برنامه‌های خوبی تدوین شده و مورد تایید قرار گرفته و گام به گام به دنبال تصویب و اجرایی شدن آن در حوزه فرهنگ هستیم، ادامه داد: در حدود 300 تقاضا در حوزه فرهنگ از کمیسیون فرهنگی مطالبه شده و ما وضعیت کتاب و کتابخانه‌ها را در صدر قرار داده‌ایم.
 

 
وی در ادامه اظهار کرد: باور دارم کیفیت نباید فدای کمیت در حوزه فرهنگ شود و من با انتخاب قلبی و اعتقاد، کمیسیون فرهنگی را انتخاب کردم و امیدوارم با همکاری دیگر همکاران یک به یک دغدغه‌ها را کم کنیم.

منتظری با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی باید در میدان عمل حضور پیدا کنند، گفت: باید برویم و ببنیم و در محافل و برنامه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای حضور پیدا کنیم و از نزدیک مطالبه‌ها و انتظارات را رصد کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش بودجه فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: وحدت، همدلی و پرهیز از نگاه جزیره‌ای همراه با ترسیم نقشه راه در بین مجمع نمایندگان استان وجود دارد و این نگاه در کمیسیون فرهنگی مجلس هم شکل گرفته است، گفت: صرفا حضور در کمیسیون ملاک نیست و اعضا کمیسیون باید حضورشان کارآمد باشد، زیرا معتقدم نمایندگی یک مسئولیت و امانت است.

منتظری در این نشست به پیگیری‌های صورت گرفته در مواردی همچون تعیین تکلیف وضعیت تالار مرکزی گرگان، مجتمع بهارستان و نگارخانه تالارفخرالدین اسعد گرگانی، ثبت دیوار دفاعی گرگان و برخی از صنایع دستی، هفته فرهنگی با کشور قزاقستان اشاره کرد.

در پایان این نشست به رسم تکریم، ازسوی نماینده مردم گرگان و آق قلا به اهالی رسانه حاضر در برنامه، کتاب اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها