شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
نمایشگاه مجازی کتاب؛ تمرینی برای آینده

مدیرمسئول انتشارات «معین» معتقد است: نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، می‌تواند تمرینی برای دیگر دوره‌های برگزاری این رویداد حتی پس از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باشد.

صالح رامسری، مدیرمسئول انتشارات «معین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، عامل مهمی در حمایت از ناشران در دوران کرونا است، گفت: در شرایط موجود، چاره‌ای جز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب نداریم؛ اما نباید انتظار عجیبی از نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب برای جبران خسارت ناشران داشته‌ باشیم.
 
وی با بیان دلایل این موضوع افزود: مردم همچنان به سیستم جدید خرید آنلاین و عملکرد بر بستر فضای مجازی عادت نکرده‌اند و دیگر آن‌که همکاری و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره پست در ایام نمایشگاه مجازی کتاب باید شفاف‌تر باشد تا هزینه‌ جانبی به ناشران برای ارسال آثار تحمیل نشود.
 
مدیرمسئول انتشارات معین اشاره کرد: همچنین موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران باید قیمت کتاب‌ها را به‌روزرسانی کند تا در جریان خرید و فروش کتاب در نمایشگاه مجازی هیچ مشکلی ایجاد نشده و خواننده نیز برای خرید اثر، دچار سردرگمی نشود.
 
وی با ارائه پیشنهادهای خود برای عملکرد بهتر نمایشگاه مجازی کتاب عنوان کرد: برای اینکه نمایشگاه مجازی کتاب رویکرد مثبت و موثری داشته ‌باشد، باید بر ریلی درست و اصولی حرکت کند.
 
رامسری با بیان اینکه نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، تمرینی برای دیگر دوره‌های برگزاری این رویداد حتی پس از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا است، گفت: با عادی‌شدن شرایط و برگزاری نمایشگاه فیزیکی نیز می‌توانیم همچنان نمایشگاه مجازی کتاب را برگزار کنیم تا کسانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند و یا مسیر رفت‌و‌آمد و... برایشان سخت و سنگین است، بتوانند از مجرای نمایشگاه مجازی، کتاب‌ها را خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها